Witte kunststof kap met eronder een zwarte ballon; wat is het?

Laatst zien staan in een eiland hangend aan een stok; een witte trechtervormige kunststof kap met daaronder een zwarte ballon ter grootte van een skippy-bal.
Ik vermoed dat de constructie iets moet meten.
Wie weet er het fijne van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

dat is een bol met daarboven een soort van net die moet dazen en wespen vangen
de bol lijkt op een paarden of koeienkont en wordt verwarmd door de zon de insecten gaan daar op zitten en als ze omhoog wegvliegen komen ze in het net vast te zitten en zullen dood gaan omdat ze niet weg kunnen
zo heeft het vee minder last van de insecten