Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In de film Chaos met Jason Statham komt een boek ter sprake over de chaos theorie. Welk boek is dit?

Toegevoegd na 38 minuten:
De naam Lorenz komt vreemd genoeg 2x voor binnen dit kader.
1) Lorenz Poincare
2) Edward Norton Lorenz
Ik had bij mijn notes i.d.d. de naam Lorenz vermeld. Helaas heb ik de film niet meer in bezit. Graag de specifieke titel uit de film.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De film Chaos is gebaseerd op de chaostheorie van de Amerikaanse wiskundige en meteoroloog Edward Norton Lorenz. Hij was in de zestiger jaren pionier op het gebied van de chaos door de toevallige ontdekking van het vlindereffect. Het boek is dan denk ik "The essence of chaos". Zie http://www.amazon.com/Essence-Chaos-Jessie-John-Lecture/dp/0295975148
(Lees meer...)
Amadea
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks. Hij is besteld inmiddels.

Andere antwoorden (2)

Dat zou een boek van Lorenz Poincaré kunnen zijn, de vader van de chaos theorie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zou ook 'Chaos' van James Gleick kunnen zijn. Uitgeverij 'Contact'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing