Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit dat met die Oerknal en de ruis op tv en radio?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Ik snap het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp je vraag niet helemaal en ik denk anderen ook niet... Wil je het iets beter uitleggen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ongeveer 1% van de sneeuw die je ziet als je naar een TV frequentie kijkt waarop niet wordt uitgezonden is afkomstig van de zgn. achtergrondstraling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen relatie, de achtergrondruis van de oerknal is te zacht om zomaar op je radio of TV te ontvangen. De ruis die je daar opvangt als je niet goed op de zender afgesteld staat, is van heel iets anders, zoals van de zon, onweer in de buurt, electrischiteitsdraden, brommers, auto's enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de oerknal is al weer een tijdje terug, ietsje voor de uitvinding van de tv en radio dus.

ruis op deze apparaten hebben meestal met de ontvangst te maken, en dus niet meer met de oerknal.
(al kan een knappende beeldbuis een beste knal maken)

er zijn programma's over de oerknal op tv en vast ook wel op de radio, dus in die zin kan je wel over de oerknal horen. maar helaas weer niet als er teveel ruis is.

misschien kan je toelichten wat je met 'dat' bedoeld in je vraag....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach, wat is nu 15 miljard jaar (op een mensenleven) er bestaan ook hele oude radioprogramma's toch? van die hoorspelen waar hele families naar gezellig naar zaten te luisteren. gezelligheid kent geen tijd dus...... de oerknal was gewoon een stukkie terug :) (dit is een niet bewezen theorie overigens)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verhaal uit de link hieronder klinkt mij best plausibel in de oren, de ruis van de oerknal zal best nu nog uit de verste regionen van het heelal ons nu pas bereiken.
1% van alle tegenwoordige ruis is best aantoonbaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou de tekst er ook in het nederlands zijn? ik heb niet bepaald een talen knobbel (zeg maar gerust een talen deuk)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing