Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doen wetenschappers moeilijk dat iets niet bestaat terwijl er tog bewijzen zijn ( bv. bigfoot en de filopname )

Toegevoegd na 6 minuten:
ufo opnames , monster van loch ness , ...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Een film opname kan gemanupuleerd zijn. Er is geen onomstotelijk bewijs voor het bestaan van bigfoot. Alles wat er is is niet een kei hard bewijs.

Toegevoegd na 8 minuten:
Alle maal niet bewezen. Geen kei harden bewijzen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik kan je van harte aanraden de serie ' Is it real' (bijna 4 x per dag op National Gegraphic) te gaan kijken. Daar worden alle door jouw genoemde verschijnselen en tientallen meer (denk aan, pak hem beet, de Chupacabra, stigmata, paranormale gaven in dieren, exorcisme, ontvoering door aliens, graancirkels, spontane menselijke zelfontbranding en vele andere ' onverklaarbare' verschijnselen uitgelegd, toegelicht en in de regel uitstekend verklaard.

In de regel is het - zoals bij alle ' vreemde' verschijnselen, vaak een combinatie van opzettelijk bedrog, autosuggestie, wensdenken, verkeerde interpretaties van beelden en gegevens en meer uitstekend te verklaren oorzaken.

Van 'bigfoot' weten we zelfs al sinds de jaren 80 dat en hoe het filmpje in scene is gezet. Tot op de dag van vandaag echter weigeren mensen dat te geloven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kijk ik ook :) maar vaak worden ze wel herhaalt bijna alles kom 3x het zelfde op national geografic
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wel vijf keer ook ; vandaar dat ik ze nog rustig kan aanraden, want ze herhalen nog wel een tijdje door ;-)
"Gelovigen" weigeren logische verklaringen van een dergelijk fenomeen te accepteren. "Bewijzen" bestaan uit getuigenverklaringen (die het ook nog vaak van horen zeggen hebben) en vaak wat onduidelijke filmpjes die gemanipuleerd zouden kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewijs moet te herhalen zijn, en dat is in deze gevallen nooit mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat de wetenschappers nog nooit een tastbaar bewijs in handen hebben gehad, geen levend exemplaar of skelet van een overleden bigfoot filopame of loch ness. Of aan de andere kant een neergestorte ufo.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wetenschappers gaan altijd uit van harde feiten, onweerlegbare feiten. Zoals al te lezen valt, filmpjes vallen makkelijk te manipuleren, een paar donkere vlekken boven een water is al gauw Nessie, etc. De mens laat zich zo makkelijk misleiden en de wetenschap zorgt voor onmiskenbaar bewijs dat iets wel of niet is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing