Is dat zo, dat konijnen ook ongesteld worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het plaatje zie ik niet. Dit vond ik: "Enkel bij de mens, de mensapen en een aantal andere apensoorten komen maandstonden of menstruatie voor. Alle andere dieren, waaronder onze huisdieren en ook het konijn, kennen geen menstruatie. Vaginaal bloedverlies kan bij sommige dieren wel optreden tijdens de vruchtbare periode (zoals tijdens de loopsheid van de teef), dit mag echter niet verward worden met menstruatie (waarbij het bloedverlies tussen twee eisprongen en dus buiten de vruchtbare periode optreedt). Bij een konijn is dergelijk bloedverlies in principe abnormaal. Als je geen verklaring kan vinden voor het bloed dat je aantreft (bv. een toevallige kleine huidwonde) en het probleem blijft zich voordoen, kan het toch wel eens interessant zijn op consult te gaan bij je dierenarts. Deze vraag werd beantwoord door: dr. Pieter Cornillie Postdoc veterinaire embryologie en anatomie" Toegevoegd na 17 minuten: IK ZIE HET PLAATJE WEL <3

Bronnen:
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/1141

Nee, een konijn wordt niet ongesteld. Een konijn kan wel een rodere vulva hebben, dat wil zeggen dat ze meer gewillig is om zich te laten dekken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100