Het plaatje zie ik niet.

Dit vond ik:
"Enkel bij de mens, de mensapen en een aantal andere apensoorten komen maandstonden of menstruatie voor. Alle andere dieren, waaronder onze huisdieren en ook het konijn, kennen geen menstruatie. Vaginaal bloedverlies kan bij sommige dieren wel optreden tijdens de vruchtbare periode (zoals tijdens de loopsheid van de teef), dit mag echter niet verward worden met menstruatie (waarbij het bloedverlies tussen twee eisprongen en dus buiten de vruchtbare periode optreedt).

Bij een konijn is dergelijk bloedverlies in principe abnormaal. Als je geen verklaring kan vinden voor het bloed dat je aantreft (bv. een toevallige kleine huidwonde) en het probleem blijft zich voordoen, kan het toch wel eens interessant zijn op consult te gaan bij je dierenarts.

Deze vraag werd beantwoord door:
dr. Pieter Cornillie
Postdoc veterinaire embryologie en anatomie"

Toegevoegd na 17 minuten:
IK ZIE HET PLAATJE WEL <3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje :)
Amadea
12 jaar geleden
Wat bedoel je met de eerste zin? In de vraag is geen sprake van een plaatje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel hoor, die foto van die twee konijntjes!
Amadea
12 jaar geleden
Ik bedoel dat je de vraag kunt lezen en beantwoorden zonder dat er een plaatje bij nodig is. Dus om het antwoord te beginnen met "Het plaatje zie ik niet" komt merkwaardig over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar ben ik het niet mee eens. :)
Amadea
12 jaar geleden
Ach kom nou, dat plaatje is alleen maar schattig en verder totaal overbodig....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben jij ongesteld of zo?
Dat plaatje blijkt niets toe te voegen, maar ik bedoel dat ik het niet merkwaardig van mezelf vind dat ik met die zin begon ;-)

Andere antwoorden (1)

Nee, een konijn wordt niet ongesteld. Een konijn kan wel een rodere vulva hebben, dat wil zeggen dat ze meer gewillig is om zich te laten dekken.