Hoe is ooit bij het ontstaan van de mensheid de blondharige mens ontstaan? En wanneer zal deze weer verdwijnen?

Volgens mijn informatie is de mensheid ontstaan in Afrika.
In Afrika hebben de mensen allemaal donker haar.
Donker haar is dominant wat betreft erfelijkheid.
Hoe is dan de eerste mens met blond haar ontstaan?
Nu ik erover nadenk, misschien waren de eerste mensen ook wel donker van huidskleur (Afrika). Dan is mijn volgende vraag, hoe zijn de eerste blanke mensen ontstaan? En de eerste roodharige?
En ik heb ook gehoord dat mensen met blond haar ook ooit weer uit zullen sterven. Immers, donker haar is dominant en de meeste mensen op de wereld zijn al donker. Klopt dit, sterven zij ooit uit of is dit een fabel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Kijk hier eens:
http://www.goeievraag.nl/vraag/europeanen-blank.19161
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men denkt dat de mens uit Afrika komt.

Dat denkt men totdat ze weer wat anders ontdekken.

Ik denk dat het best eens anders kan zitten gezien de verscheidenheid aan "mensensoorten".
Het kan ook zijn dat er een "middenkleur" mens is geweest waarvan er naar Afrika zijn getrokken en anderen naar Europa etc.

De evolutietheorie is een theorie. Zeker weet niemand het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een middenkleur. Dat zal het zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, precies. Want er zijn buiten bruine mensen ook zwarte mensen en dan heb je ook nog pik en pikzwarte mensen. Dus.... wie was de eerste dan? Koolzwart? 6 weken zonnebankbruin? Mokka? Koffie? Misschien wel paardenstrontbruin? Opel Asconabruin met striping? Of toch roze en waren de witte mensen er eerst en zijn er daarvan een stel in Afrika in de zon gaan liggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu zeggen ze dat witte mensen er pas sinds 5500 jaar zijn. Theorie nr. 7.345. Het zal wel. Dit is natuurlijk waar totdat er weer een onderzoek komt.
Wellicht is dit nog wel een interessant, en recent, artikel:
http://www.nu.nl/wetenschap/2071974/blanke-europeaan-ontstond-pas-5500-jaar-geleden-.html