Hoeveel kraandruppels water gaan er in 1 liter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe groot is een druppel? dan weet ik het wel hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de kraandruppels kunnen per kraan verschillend zijn, dus een antwoord is niet mogelijk.
Cryofiel
12 jaar geleden
Doet me denken aan dat oude grapje, bij een (bediend) tankstation: --  Hoeveel kost één druppel benzine?
--  Eén druppel? Die kost niets, mevrouw!
--  Druppelt u hem dan maar vol!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha

Antwoorden (2)

1 Waterdruppel is ongeveer 50 microliter groot,
er gaan dus ongeveer 20.000 druppels water in één liter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Heb op basis van jouw antwoord zo uitgerekend dat mijn kraan per jaar 52 liter water lekt. Toch maar wat aan doen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort, krachtig, helemaal correct met nog een mooi plaatje ook. +
Nu is de ene druppel groter dan de andere, dus om het exact te bereken: Zet een maatbeker onder je druppelende kraan, laat deze tot +/- een kwart liter voldruppellen en neem de tijd op, nu kan je het eea nog nauwkeuriger berekenen. (Ff afgezien van varierende waterdruk gedurende dag en /of ander gebruik zoals douchen enz..)