Ik ben gezakt voor 5 vakken, maar wat nu op het vavo?

Ik ben dit jaar in 5-havo gezakt op 5 vakken. Namelijk voor Ak,Ned,GS,Duits en Engels. Voor de overige 2 vakken Economie en Wiskunde A, ben ik geslaagd. Ik heb voor al de vakken waarvoor ik gezakt ben een 5 gehaald en voor engels een 4. Nu is mijn vraag. kan ik bijvoorbeeld Geschiedenis alsnog laten vallen omdat ik zowiezo één vak een 5 mag hebben en aangezien ik daar toch mee slaag. Want als ik de rest van mijn vakken dan een 6 haal minimaal. Ben ik geslaagd, of blijft die 5 van dit jaar wat ik voor mijn examen heb gehaald niet staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je vavo gaat doen, dan kan je inderdaad die 5 laten staan en hoef je geen geschiedenis meer te volgen. Echter moeten die overige vakken wel allemaal voldoende worden anders ben je alsnog weer gezakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je 5 HAVO over doet, moet je volgens mij gewoon weer in alle vakken examen doen....dus dan kan je niet een cijfer laten staan....
Als je het jaar over doet kan je met leraren misshien afspreken dat je bepaalde dingen niet hoeft te doen, een bepaald verslag inleveren ofzo, omdat je die dit jaar al hebt ingeleverd.

Maar het meeste hangt van je school af, want een vrienin van mij die was gezakt moest in alle vakken examen doen maar hoefde de boekverslagen niet meer in te leveren. Succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je mag die 5 laten staan, zolang de andere minimaal een 6 haalt. 2 vrienden van me hebben dit jaar ook vavo gedaan. En 1tje daarvan die had een 5 voor Economie. maar aangezien hij niet geweldig in dat vak was heeft hem laten staan. Verder heeft hij alles gehaald en is dit jaar geslaagd. Dus je mag een 5 zeker laten staan.