wat is de definitie van tijd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Tijd kan na hoogte, breedte en lengte gezien worden als de vierde dimensie. Van een gebeurtenis kan gezegd worden dat deze na een andere gebeurtenis plaatsvindt. Een gebeurtenis vindt plaats op een tijdstip of moment. De tijd wordt wel gezien als een opeenvolging van tijdstippen. Daarnaast kan bepaald worden hoe lang een gebeurtenis na een andere plaatsvindt. Het betreft dan de tijdsduur tussen twee tijdstippen. Tijd is het begrip waarmee deze volgorde en duur worden beschreven.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijd

niet de tijd gaat voor bij, maar wij gaan voorbij

Iets wat oneindig lang duurt, maar waar je toch altijd te weinig van hebt!

Tijd is een zeer relatief begrip en wordt door een ieder anders ervaren. Je kunt tijd vaststellen, maar gevoelsmatig gezien kan iedereen een uur, een dag, een week, een jaar geheel anders ervaren. ------------------------------------------------------------------------- Later is vroeger verdwenen Of nee Vroeger is nu alweer weg Terwijl later veel eerder dan vroeger Zal verdwijnen En vroeger dacht ik, Later wordt het leuker En later denk ik, Vroeger was het leuker Alleen wist ik dat vroeger Over later nog niet En dat is het leuke van later Dat je weet Dat je vroeger nog niet wist Wat je later zou weten Terwijl je later... veel later Juist alles weer vergeet Wat je wist over vroeger Nu, en zelfs later En zelfs dat er ooit eens iets anders Dan heden is geweest

Tijd is een door mensen bedacht concept. In tegenstelling tot de overige drie dimensies (de snaartheorie maar even vergeten) die zichtbaar en voelbaar zijn. Tijd is bedacht om het leven te ordenen en zaken te kunnen duiden. en daarmee is tijd een periode, meetbaar in seconden, of delen of samenstellingen hiervan, die verstrijkt tussen twee of meerdere gebeurtenissen die duiding nodig hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100