Horen detectives niet handschoenen te dragen, zodat ze geen afdrukken achter laten op het bewijsmateriaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Detectives mogen zowiezo niet op een plaats delict komen, dat is aan de politie om zich daar te begeven. In feite zijn detectives burgers, net als ieder ander.

Wat detectives wel vaak doen, is navraag doen en mensen schaduwen en in de gaten houden. En ze houden zich weinig bezig met materieel bewijsmateriaal zoals jij het bedoelt . Ze zullen zich vooral bezig houden met iemands achtergrond, wat deze doet in het dagelijks leven, en op die manier proberen bewijs bij elkaar te verzamelen. Ze maken het bewijsmateriaal in feite zelf, door de verdachten te volgen. Handschoenen zijn niet nodig.

Hierbij een aflevering van het klokhuis over wat een detective doet...

http://player.omroep.nl/?aflID=6627380
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Detectives onderzoeken voor particulieren en zijn geen politieagenten. Ze kunnen geen bewijs veiligstellen zodat er niet mee geknoeid wordt. Alleen om zichzelf niet te verraden dat ze ergens illegaal geweest zijn zouden ze handschoenen kunne dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die op een plaats delict rondloopt mag helemaal niks aanraken. Dat is voor de professionals van de politie.
Behalve natuurlijk als er een groter belang speelt (iemand moet eerste hulp krijgen, bijvoorbeeld).