Om de hoeveel keer dat je een kei hard geluid hoort, heb je gehoorschade?

De mannen doen nooit de wc-bril naar beneden. Maar het wordt tijd dat ze dat eens doen. Want bij mij thuis hebben we een steenharde wc-bril en dikwijls als ik die wc-bril naar beneden wil doen, valt die uit mijn handen en omdat de muren daar zo hard weerkaatsen is dat toch zoooo luid en het steekt mij serieus tegen! Ik wil GEEN GEHOORSCHADE MEER!!!!! RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!
Dus... om de hoeveel keer dat je een kei hard geluid hoort, heb je gehoorschade. (Ik weet wel: als je gepiep in je oren hoort, dan heb je gehoorschade)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er meer mannen dan vrouwen in huis zijn, is het logisch dat de bril omhoog staat. Dat jij 'm uit je handen laat vallen is de niet de schuld van de mannen toch?
Koop een soft close-bril, probleem opgelost.
Kimath
12 jaar geleden
Die soft close brillen zijn ideaal! Ook handig als je 's nachts naar de wc moet :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen kunnen ook zittend plassen, dan plassen ze ook niet naast de bril ;-) en ben jij van je gekletter af.
Kimath
12 jaar geleden
@Kathlyn: dan moet ik gelijk hier aan denken: http://theoatmeal.com/comics/peeing_sitting_down
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja goed idee een soft-bril

Het beste antwoord

Vanaf een bepaald aantal decibel kun je gehoorschade krijgen. Ik dacht Bij 80 db. Je moet dan wel een tijdje er aan blootgesteld worden, hoelang weet ik helaas niet. Iedere keer dat geluid 3 db harder wordt, halveert de tijd dat je er aan blootgesteld kunt worden.
Van het laten vallen van de wc-bril krijg je het niet voor elkaar om gehoorschade te krijgen, dit duurtsimpelweg niet lang genoeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is precies wat ik zocht! Ik weet wel, maar ben toch niet zeker, een beetje vergeten, dat je naar 80db 8uur mag luisteren. Ik heb uitgerekend en ik heb gehoorschade want ik schat dat het wc-bril-ongeval 200 db luid was, daar mag je nog geen second naar luisteren!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar je gehoorbeentjes kunnen toch wel schaden, zonder dat je doof bent. Gehoorschade betekent in feite dat één of meerdere gehoorbeentjes beschadigd zijn. Elk gehoorbeentje hoort een andere klank, m.a.w. je gehoorbeentjes hebben elk een functie! En het gehoorbeentje dat beschadigd is verdwijnt en hoor je dus een bepaalde klank niet meer. Dus als je gehoorschade hebt, werken er vele gehoorbeentjes niet meer. En hoor je dus vele dingen ook niet. Dat verklaart gehoorschade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is precies wat ik zocht! Ik weet wel, maar ben toch niet zeker, een beetje vergeten, dat je naar 80db 8uur mag luisteren. Ik heb uitgerekend en ik heb gehoorschade want ik schat dat het wc-bril-ongeval 200 db luid was, daar mag je nog geen seconde naar luisteren!!!Wat ik ook nog weet:Je gehoorbeentjes kunnen toch wel schaden, zonder dat je doof bent. Gehoorschade betekent in feite dat één of meerdere gehoorbeentjes beschadigd zijn. Elk gehoorbeentje hoort een andere klank, m.a.w. je gehoorbeentjes hebben elk een functie! En het gehoorbeentje dat beschadigd is verdwijnt en hoor je dus een bepaalde klank niet meer. Dus als je gehoorschade hebt, werken er vele gehoorbeentjes niet meer. En hoor je dus vele dingen ook niet. Dat verklaart gehoorschade.

Andere antwoorden (3)

Dat hangt af van een aantal verschillende factoren natuurlijk. Hoe luid is het, hoe lang is het dat geluid, ...

Maar misschien kan je je man/ eens zeggen de bril naar beneden te doen? Of hem beter vastpakken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een soft close-bril kopen, verkrijgbaar in elke bouwmarkt. Monteren, probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okidoki!
beter vastpakken, of gewoon vastplakken.
of anders aan de onderkant paar viltjes plakken, klapt die niet zo hard..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed idee!
Schadelijk is meer dan een kwartier 110 dB en meer dan 2 uur 80 dB.
Gehoorschade heb je als:
- je een gesprek waarbij meerdere mensen aanwezig zijn niet goed meer kunt volgen.
- je ruis hoort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar je gehoorbeentjes kunnen toch wel schaden, zonder dat je doof bent. Gehoorschade betekent in feite dat één of meerdere gehoorbeentjes beschadigd zijn. Elk gehoorbeentje hoort een andere klank, m.a.w. je gehoorbeentjes hebben elk een functie! En het gehoorbeentje dat beschadigd is verdwijnt en hoor je dus een bepaalde klank niet meer. Dus als je gehoorschade hebt, werken er vele gehoorbeentjes niet meer. En hoor je dus vele dingen ook niet. Dat verklaart gehoorschade.
En uit jouw antwoord weet ik ook al iets meer eigenlijk.