Om de hoeveel keer dat je een kei hard geluid hoort, heb je gehoorschade?

De mannen doen nooit de wc-bril naar beneden. Maar het wordt tijd dat ze dat eens doen. Want bij mij thuis hebben we een steenharde wc-bril en dikwijls als ik die wc-bril naar beneden wil doen, valt die uit mijn handen en omdat de muren daar zo hard weerkaatsen is dat toch zoooo luid en het steekt mij serieus tegen! Ik wil GEEN GEHOORSCHADE MEER!!!!! RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!
Dus... om de hoeveel keer dat je een kei hard geluid hoort, heb je gehoorschade. (Ik weet wel: als je gepiep in je oren hoort, dan heb je gehoorschade)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vanaf een bepaald aantal decibel kun je gehoorschade krijgen. Ik dacht Bij 80 db. Je moet dan wel een tijdje er aan blootgesteld worden, hoelang weet ik helaas niet. Iedere keer dat geluid 3 db harder wordt, halveert de tijd dat je er aan blootgesteld kunt worden. Van het laten vallen van de wc-bril krijg je het niet voor elkaar om gehoorschade te krijgen, dit duurtsimpelweg niet lang genoeg

Dat hangt af van een aantal verschillende factoren natuurlijk. Hoe luid is het, hoe lang is het dat geluid, ... Maar misschien kan je je man/ eens zeggen de bril naar beneden te doen? Of hem beter vastpakken?

beter vastpakken, of gewoon vastplakken. of anders aan de onderkant paar viltjes plakken, klapt die niet zo hard..

Schadelijk is meer dan een kwartier 110 dB en meer dan 2 uur 80 dB. Gehoorschade heb je als: - je een gesprek waarbij meerdere mensen aanwezig zijn niet goed meer kunt volgen. - je ruis hoort

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100