Wordt er bij het ontwerpen van een nieuw voetbalstadion rekening gehouden met de stand van de zon op zondagmiddag?

Als een club heel hoog speelt bv Ajax of Barcelona of Ac Milan? Worden de goals bv altijd op het noorden - zuiden gebouwd of denkt men daar niet aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee , veel te weinig tot niet !
De arena was in zijn eerste ontwerp met veld a la gelredome !!
Later is dit vanwege de meerkosten geschrapt en koos men voor de P garage daar moet men nou financieel voor boeten !
Arena overweegt zeker ook kunstgras !
Het gelredome veld is top en bewijst hoe dom de keuze was voor 'n vast veld !
Er zijn nu vanwege de slechte (licht) condities al 10tallen velden ingelegd !
Men gebruikt growlampen om bij te lichten en ventilatoren om de lucht te bewegen vaak doet een gerennomeerde partij zoals de heidemij het gras maar in de Arena is het nog nooit wat geworden..!!
Ook tocht het werkelijk overal maar juist niet op het veld !
Gras en andere gewassen hebben niets aan stilstaande lucht dan doen ze 't niet !
Denk dat de stand v/d zon zelfs op zo middag aardig kan verschillen maar zeker en wis zou men meer rekening met dit soort factoren hebben moeten houden !
Maar een architekt en dat blijkt is van nature niet echt thuis in de inns and outs van how to grow gras !

Groet Simon