Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Daar is een ander soort vaardigheid voor nodig. Was het omgekeerde maar waar, dat als je mooi kan schrijven je ook mooi kunt tekenen... Voor goed schrijven heb je de fijne motoriek in combinatie met een goede grip op de pen nodig. Voor goed tekenen heb je creatief talent nodig, om de ideeën die je in je hoofd hebt op papier te kunnen uitvoeren.
(Lees meer...)
Amadea
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je gemind, want voor goed kunnen tekenen heb je behalve creatief talent ook fijne motoriek nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een dikke + omdat motorische vaardigheid bij tekenen een bijkomstigheid is en bij schrijven een hoofdvaardigheid.
Misschien vindt ze mooi schrijven helemaal niet belangrijk, en doet ze daarom daar geen moeite voor.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Bij schrijven heb je vaststaande vormen, de letters, die je op papier moet zetten. Het is, in ieder geval in het geval van aan elkaar schrijven, een doorgaande beweging. Als de vormen van de letters goed zijn aangeleerd, en goed in je motorische geheugen zitten, wordt het al een stuk gemakkelijker. Dan is je fijne motoriek natuurlijk ook belangrijk. Je werkt als het goed is heel veel met je duim en wijsvinger. Wanneer je de bewegingen hoger in je hand of arm maakt, wordt mooi klein schrijven al een heel stuk moeilijker. En bovendien is motivatie belangrijk. Ik kan perfect methodeschrift schrijven, de letters die je op de basisschool leert. En als ik de letters van een andere methode goed bekijk, kan ik ze ook perfect schrijven. Maar als ik gewoon voor mezelf schrijf, moet ik soms zelf 3 keer kijken voor ik kan lezen wat er staat.
Bij tekenen zet je wat je ziet (in het echt, of in je hoofd) om in iets op papier. Hier heeft goed kijken en creativiteit veel mee te maken, maar natuurlijk ook de fijne en iets grotere motoriek. Bij tekenen maak je meer dan bij schrijven ook gebruik van bewegingen in je pols en je elleboog.
Ik kan overigens totaal niet goed tekenen.
Allebei zijn te oefenen en beter te leren, maar hebben ook met aanleg te maken, tekenen meer dan schrijven, omdat dat voor een groot deel met creativiteit te maken heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing