Waarom hebben veel mannen eigenlijk ook gevoelige tepels?

Het gaat dus niet om de vraag waarom mannen tepels hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.5K

Het beste antwoord

voor de fun?

Nee, even serieus. Het is zo dat de ontwikkeling van embryos bij mannen en vrouwen tot vrij laat gelijk loopt. hierdoor ontwikkelen zich tepels, end eze hebben nu eenmaal zenuwbanen. De zenuwbanen maken ze gevoelig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zowel vrouwen als mannen hebben veel bloedvaten en zenuwuiteinden in de tepels. De tepels zijn dan ook zeer gevoelig. De tepels kunnen bij zowel mannen als vrouwen hard worden als gevolg van kou of seksuele opwinding, maar ook bij sommige andere emoties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige wetenschappers denken dat de mens zijn vacht verloren heeft ter verhoging van de seksuele prikkels. Dat zou dan weer te maken hebben met de afhankelijkheid van onze nakomelingen; mannen moeten een reden hebben om lang bij een vrouw te blijven om zorg te dragen voor het kind. Dus vanuit die optiek is het eigenlijk vreemd dat niet alle mannen gevoelige tepels hebben; hoe makkelijker je een man kunt lijmen hoe beter het is voor het nageslacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mannen kippenvel hebben of net gedouched hebben dan zijn de tepels gevoeliger omdat de huid zich dan vernieuwd (het werkt een beetje zoals rimpelige vingers na het douchen)
En ook als een man sexueel geprikkeld wordt gebeurt bij hem ook dat de tepels harder worden.
Het heeft dus verschillende oorzaken