Waarvan waren de pruiken gemaakt in de tijd van de Franse Revolutie?

Ik ben bezig met een verslag over Marie Antoinette en nu vroeg ik mij af, waarvan hebben ze die pruiken gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Van haar van anderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arme vrouwen lieten hun haar afknippen, hier konden pruiken van gemaakt worden. Pruiken van echt mensenhaar waren echter alleen beschikbaar voor de zeer rijken.
Iets armere pruikendragers, droegen pruiken gemaakt van paardenhaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pruik was een kostbare accessoire, en kon zelfs duurder zijn dan een geheel kostuum. Het werd gemaakt van paardenhaar, jakhaar of mensenhaar. Haar van mensen was het meest waardevol, en daarom alleen weggelegd voor de rijksten.