Als er een pilletje op de markt komt, waardoor je zomaar 200 jaar kan worden, zou je dat dan gaan slikken?en waarom wel of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Draai de vraag eens om stel dat je weer 6 zou zijn doe je het dan ook

Antwoorden (13)

Ikke niet... je weet niet wat de bijwerkingen zijn... Stel je voor dat je er dood aan gaat :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Moet opeens weer denken aan een liedje van het Klein Orkest (Ballade van de dood), waarin de inwoners van een land de dood opsluiten, zodat niemand meer kan sterven, maar dat ze er op een gegeven moment achter komen dat dat toch ook niet de oplossing is.
Zie link:
http://www.mp3lyrics.org/k/klein-orkest/ballade-van-de-dood/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kende het liedje niet, maar wel + 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Klein orkest heeft meerdere liedjes die je wel aan het denken zetten.
Ik vind 80-90 jaar wel genoeg eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt eraan.
als alles dan later is zoals dement of grijs of rollator dan wel.
maar niet als ik 100 jaar extra oud mag zijn en incontinent nee dank je dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben nu 67 en heb nog zoveel plannen en nog zoveel te ontdekken, ik kom tijd te kort.
Dus zo'n pilletje lijkt me wal wat.
Maar stel je voor dat je wel 200 jaar wordt maar met zoveel lichamelijke problemen dat er geen zak meer aan is , wat dan?
Als je dan nog 120 jaar moet door tobben wat zal dat ongelooflijk lang duren!
Kan ik de pilletjes nog afbestellen?
Even via P.B. berichten anders weten ze de prijs hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 een leuk antwoord;-)
Vooropgeseld dat je niet ziek, hulpbehoevend en lelijk zou worden, maar bleef zoals je was op het moment van het slikken van die pil zou ik JA zeggen. De reden is niet dat ik zo bang ben voor de dood. Niet banger dan gemiddeld, denk ik. En ik zou ook nooit eeuwig willen leven. Maar we leven in een tijd waarin de technische ontwikkelingen enorm snel gaan en ik ben vreselijk benieuwd naar waar dat toe gaat leiden als ik er over een tijd, menselijkerwijs gesproken, niet meer zal zijn. Uit nieuwsgierigheid zou ik mijn leven dus nog wat willen rekken.
14 jaar geleden
Ik moet er niet aan denken. Als iedereen zo'n pilletje inneemt, heb je kans dat je tot je 160ste moet werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, wat moet je anders doen, die extra 120 jaar? ;-)
Nee...

Ik heb me voorgenomen om 600 te worden. Dus dat pilletje om 200 jaar oud te worden zal ik absoluut niet slikken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alsteblieft niet zeg! Denk dat ik rond mn 75ste deze site meer dan zat ben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want er is nog niemand, die mij kan vertellen, of die pil ook werkt! En wat de boer niet kent, dat vrette nie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijke vraag, als ik tweehonderd jaar kan worden, hoe gaat het dan in die tijd met mijn lichamelijke en geestelijke toestand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, als je het zat wordt kun je meestal nog zelfmoord plegen. Trouwens als dat pilletje bestaat dan mag je vast ook besliisen korter te leven dan je houdbaarheid, wordt je dan kasplantje of ziek zonder uitzicht op verbetering dan trekt iemand de stekker er wel voor je uit.
Als iedereen die pil zou slikken dan zou er niet genoeg voedsel en voorzieningen zijn voor iedereen en zouden er overal oorlogen uitbreken en andere ellende. Dan is weer een groot deel van de bevolking gestorven. Die pil is dus grappig maar in de praktijk zou ie niet helpen, behalve voor de steenrijken die een bunker bouwen om te overleven gedurende de bittere strijd.
Leuk onderwerp voor een roman wellicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, onder geen voorwaarde: je moet langer werken, je wordt oud en lelijk, je piemel gaat niet meer omhoog, en als die gaat is het tevergeefs, je moet handen vol pillen slikken tegen van alles en nog wat...

Er is geen enkel voordeel te bedenken om 120 jaar te worden. Echter veranderingen gaan zo langzaam, dat je toch weer te vroeg sterft voor de echte veranderingen.

Ik ben nog gezond en recht van lijf en leden verder, maar wij hebben met onszelf afgesproken om in week 52 van het jaar 2024 een enkeltje Bern te kopen naar de euthenasie-kliniek aldaar.

Maar de pilletjes zijn allemaal theoretisch. De euthenasiepil is verboden, de abortuspil is verboden en het danzittende kabinet zal de 120-jaar pil ook wel verbieden. Bovendien vraag je je af of je nog wel wilt leven na het Kabinet Wilders 15 of zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er van uit dat bij het moment van slikken je huidige lichamelijke situatie het uitgangs punt is.
Wie al in een rolstoel zit zo er dan nog 150 jaar in moeten zitten .ook kan het zijn dat er over 40 jaar wat aan gedaan kan worden.In die 200 jaar is er alle kans dat je meemaakt dat er wat aan je kwalen wat gedaan kan worden.Ja slikken dus