In de zomer eet je minder. Mensen worden activer. Andere vormen van eten, bv meer fruit. Minder calorieën. En je drinkt meer, wat je weer uitzweet.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft (volgens mij) precies het tegenovergestelde idee van het bruin worden van je huid.
er komt meer pigment in je huid dan normaal als je zomers bruin wordt. omdat je haar zodra het je hoofd uit komt al dood is kan hier niet meer iets van pigment bij komen. hierdoor verkleurd het als de zon erop schijnt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt door de zon.. Zoals je huid door de zon bruin word, word je har lichter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zon bleekt. Leg maar eens een donker t-shirt een lange tijd in de zon, er zal een oranje/rode verkleuring op komen.

Ook kan het bij zwemmen door het chloor in het zwembadwater kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het haar wordt inderdaad lichter bij blootstelling aan zonneschijn, net zoals het meeste materiaal dat pigmenten bevat. De haren bovenaan en in de buitenste lagen worden stap voor stap opgelicht door de zon. Het effect wordt normaal gezien sneller vastgesteld bij mensen met fijn en poreuzer haar; de zonnestralen kunnen namelijk makkelijker in die haren binnendringen om de natuurlijke kleur – de melanine in het haar te verdrijven.