Nee ze leven geen 1 dag, zo worden ze wel genoemd.. Ze leven leven slechts enkele uren tot maximaal 20 dagen. Met bijna een miljoen beschreven soorten is het verreweg de grootste groep van dieren. Waarom zijn ze er? Tjaa, waarom sprinkhanen er.. Op die vraag kan ik geen antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom iets er is kan niemand vertellen. Wel dat er heel veel soorten eendagsvliegen, ook wel; haften genoemd zijn. er zijn soorten die maar een paar uren leven maar ook die 20 dagen overleven. Dat is ook de reden dat ze met z'n allen tegelijk uitvliegen omdat ze anders weinig kans om te paren hebben, dat is namelijk het enige doel van de volwassen haft. Ze kunnen zelfs niet eens eten! De nimfen zijn een ander verhaal. Deze doen er vaak een jaar of vijf over om volwassen te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sneu voor een eendagsvlieg als die zijn dag niet heeft...
Voedsel voor andere insecten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn er om te kunnen paren en eitjes te kunnen leggen, voor de volgende generatie. En zoals alles in de natuur: om gegeten te worden.