Is er ooit onderzoek gedaan naar de kansberekening bij bidden?

stel je hebt 3 groepen met een ziekte .1 groep bid, een groep word behandeld een 3rde groep word behandeld en bid.

is er ooit een soortgelijk onderzoek gedaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een vergelijkbaar soort wonder is gebedsgenezing: iemand geneest nadat voor hem of haar gebeden is. Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de werking van gebed. Na een evaluatie van meerdere onderzoeken concludeerde het gerenommeerde Britse medische tijdschrift "The Lancet": "Even in the best studies, the evidence of an association between religion, spirituality, and health is weak and inconsistent." (The Lancet 1999; 353:664-667). Ook uit recent onderzoek bleek dat bidden geen effect had (The Lancet 2005; 366:211-217). Echter, weinig gelovigen zullen zich hierdoor laten overtuigen dat bidden geen zin heeft. Zij verwijzen liever naar anekdotes vóór de werking van gebed, bijvoorbeeld "Mijn broer was ernstig ziek, zou volgens de dokter snel overlijden, maar is genezen nadat voor hem gebeden is."

Bronnen:
http://www.deatheist.nl/index.php?option=c...

Bidden heeft zeker een geweldig effect, maar we moeten eerst eens kijken wat is bidden en hoe bidden we, bidden we altijd of bidden we alleen als we in nood verkeren ? God heeft ons Zelf tot bidden aangespoord , Hij zei : "Bid en u zal gegeven worden " En dat is waar ,want God liegt niet een mens kan liegen en bedriegen ,maar God is een God van woord. Alleen we moeten wel onderscheiden wat is het gebed, hoe doen we een gebed en wanneer doen we een gebed. Als we in ons dagelijks leven God niet nodig denken te hebben waarom denken we dan wel Hem nodig te hebben als we in grote nood zitten ? Wij mensen zouden zeggen hoepel nu ook maar op, anders heb je mij ook niet nodig, je ziet mij zelfs niet eens staan, dus schiet maar op. Maar zo is God niet , we mogen gelukkig altijd naar God toe met ons gebed, maar dan komt het er wel op aan hoe bidden wij , ? leggen we God een verlanglijstje voor en die moet God maar even vereffenen ? Of leeft er intens in ons hart een verlangen naar God en smeken we God of hij ons nog wil redden uit de nood , en zien we zelf in dat we van de mens niets te verwachten hebben als het er op aan komt en nu naar God vluchten om uitredding. Als we dan met een oprecht hart God mogen aanroepen dan zal Hij ons verhoren . Maar kijk, wat is de mens ongeduldig vaak, we stellen een vraag aan God en het liefst hebben we dan ook nog dat God ala -minuut reageert en ons helpt , maar God helpt en redt ons uit de nood niet op onze tijd maar op Gods tijd. En daar kunnen wij mensen vaak niet op wachten , en geven God weer de schuld dat Hij ons gebed niet wil verhoren , maar God verhoort een oprecht gebed altijd, maar niet wanneer wij dat eisen, nee wanneer God het goeddunkt dat Hij ons moet helpen , dan pas. Vaak ligt het bij de mens wat moeilijker, als het goed gaat met ons hebben we God niet nodig en als het slecht gaat en niet meer ons heil bij de mens kunnen krijgen gaan we als laatste dan toch maar eens naar God toe en dan willen we (eigenlijk eisen we ook nog) dat er direkt uitkomst gegeven wordt , maar is die gedachte re-eel ? Anders gingen we toch ook niet het eerst naar God met onze nood ? Maar God is geen mens , dus als wij in grote nood zitten dan helpt God ons als we daar oprecht naar vragen ,niet gauw een gebedje doen en God mag gauw ons uit de nood halen en dan zijn we weer de man en kijken we God niet meer aan, nee, God weet of het oprecht van ons gemeend is en daar zal God ook naar handelen.

Bronnen:
lees ps 68:10 mooie belofte

wat denk je zelf ? Mijn optiek ? Er bestaat geen god, dit is allemaal toeval. En dan komt de eeuwige discussie weer.... God schiep hemel en aarde, maar zelf wassie niet gemaakt, maar er altijd al.....MMMmm niet dus, allemaal onzin om mensen in bedwang te houden. Dus als je nou zou vragen of er door suggestie een bepaald beeld zichtbaar zou zijn bij de betreffende zieken, kan ik me daar niets bij voorstellen, dat klinkt altijd beter dan bidden, of vraag je ook wel eens iets aan E.T. ? Toegevoegd na 53 minuten: sorry vraagsteller, mijn antwoord is geen antwoord op je vraag, maar ik kon het niet laten... Een onderzoek, ach er zijn al zoveel euro's verdwenen in "onderzoeken". Meestal weet je het antwoord al als je leest wat er nu weer "onderzocht"wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100