Zit overal een einde aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Zoals Einstein ooit zei: "Niets is oneindig, behalve het universum en de menselijke domheid."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar over het universum was hij niet zeker toch? Tenminste dat meende ik dat er nog achter hoorde. Grappig, daar moest ik ook aan denken toen ik de vraag las.
Cryofiel
13 jaar geleden
Klopt inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals de duitsers zeggen: alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Het beste antwoord

tijd en afstand kennen geen begin en geen einde. Wat was er voor tijd? en wat komt er na? Wat was er voor afstand?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Nee... Een ring heeft geen einde en geen begin.. Staat voor oneindigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het een natuurlijk wet die altijd opgaat. Net als 'what goes up, must come down'. Aan alles komt een einde. Zelfs aan een ring want ook het goud zal corroderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk als er al iets is waar geen einde aan zit, dan is dat misdaad. Er zullen altijd mensen zo lui zijn om niet te werken maar te pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou die mensen niet direct lui noemen en over 1 kam scheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is het gedrag niet goed te praten maar echt niet alle misdadigers zijn lui en vervelen zich..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, sommigen hebben het er best druk mee.
...een 'open einde' heeft geen einde...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat de aarde en het zonnestelsel betreft zeker wel.Alleen het heelal is eeuwig .Zelfs als alle sterren stelsels er niet meer zouden zijn is er nog steeds de ruimte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee : kritiek op andere mensen zal altijd blijven bestaan .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Luut;

Nee; draaideuren, daar komt ook geen einde aan. GTST ook niet. Helaas....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, bijvoorbeeld een cirkel.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het begin eindigt wanneer het einde begint.
En het einde begint wanneer het begin eindigt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles heeft een einde, en een worst zelfs 2!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We moeten een scheiding maken tussen tijdelijke en eeuwige zaken. Alles van deze tijd heeft een einde, niets is hier blijvend. Het eeuwige is onze ziel die we allen in ons als mensen omdragen. Zij heeft een eeuwig bestaan. Afhankelijk van het geloof in Jezus Christus, de zaligmaker van zondaren, Dus alleen als we in Hem als onze persoonlijke Zaligmaker leren geloven, Die ons van onze zonden verloste op Golgotha, wacht ons een eeuwig zalig leven op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Zondeloos en eindeloos, een niet uit te spreken heerlijk leven met God. Zo wij niet in Jezus, de Christus willen geloven, is er een eeuwig afwijzen, omkomen, verloren gaan, eeuwig zonder God. Iedereen wil ik toeroepen: "Geloof in de Heer Jezus en u zult zalig worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,dat hoeft niet per se. Neem nou als voorbeeld een rookworst, die heeft er 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij nader inzien,zouden het zelfs 2 "beginnen "kunnen zijn, maar waar je ook begint( of eindigt) de smaak is eender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begin er niet eens aan (vegetarische worsten wel trouwens)
Aan al het aardse komt een einde , al kan de mens dat soms niet inzien of bedenken.
Alleen het eeuwige leven met God of het eeuwige leven zonder God komt geen einde .
Eenmaal zal ons aardse leven een eind krijgen en dan komt het erop aan hebben we in ons aardse leven Jezus Christus lief gekregen of haten we Jezus Christus ?
Want na de dood zal de mens voor God moeten verschijnen en verantwoording moeten afleggen wat wij hier op aarde met ons leven hebben gedaan en of wij God als oppermachtig wezen hebben erkent en hebben lief gekregen.
Dan zal ons het eeuwige leven ten deel vallen , hebben we God gehaat in ons aardse leven , dan zal God u ook haten op de dag des oordeels en u voor eeuwig verdoemen in de buitenste duisternis.
Dus mens aarzel niet voordat het te laat is , Laat u met God verzoenen dan bent u verzekert van het eeuwig leven.
Want eeuwig is altijd, nooit geen eind meer . is niet in te denken voor ons, maar het zal eenmaal voor een ieder van ons werkelijkheid worden, hetzij goed , het zij kwaad , daar is geen terugweg meer mogelijk eeuwig en altoos ligt het besluit dan vast.
Heden , is het nog genade tijd , haast u , wilt u niet eeuwig omkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het zalig uurtje weer aangebroken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarnaast, lees de andere antwoorden eens. Een andere prediker was je al voor.
ja natuurlijk zit overal een einde aan, anders zal je nooit iets nieuws hebben, ontdekken uitvinden e.d.
ieder einde is weer een begin van iets nieuws
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, heb mijn buurman gisteren nog horen zeggen dat er geen eind aan het gezeur van zijn vrouw komt.

aan het heelal zit ook geen einde, en melkwegen zullen altijd blijven bestaan.

maar ook dingen die #nooit# hebben bestaan hebben nooit een einde.
dus niet overal zit een einde aan.

(einde bericht)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Maar het is een uitspraak. Als je naar ringen of cirkels gaat kijken daar zit geen einde aan. Maar overal zit een einde aan is bekeken bv naar het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet overal.
Sommige dingen wel, zoals bij voorbeeld het draadje waar mijn wollen truitje uit gebreid is. En sommige dingen niet, zoals bijvoorbeeld het onderzoek naar hoe het leven is ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles moet een einde hebben, omdat alles ook een begin heeft. Zonder begin kan iets niet bestaan.
Veel mensen noemen een cirkel als voorbeeld van iets oneindigs, daarmee doelende op de buitenste lijn, of omtrek, maar aangezien die berekent kan worden met PI maal de straal in het kwadraat moet deze ook een einde hebben. Er zijn wiskundigen die beweren dat PI een oneindig cijfer is, zoals de wortel van 2, maar ik denk dat dat gewoon een beperking is van ons huidige 3 dimensionale denken en dat we voor antwoorden op dit soort vragen een stuk verder zullen moeten kijken dan onze neus lang is, dus wie weet, misschien krijg je een definitief antwoord over een paar duizend jaar.