Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan er nog gedaan worden in Fukushima om een nucleaire ramp te voorkomen ?

Behalve wat de Japanners nu doen met het proberen te koelen / en het proberen te repareren van de betrokken Fukushima kernreaktoren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben idd zéér bezorgd , zó bezorgd zelfs dat ik denk : "Zo voelt het dus als 1939, wetende dat er iets vreselijks gaat gebeuren , maar je weet ook dat het niet te stoppen is. " En nu gaat het niet om het duistere in de mensheid , het gaat om een natuurkracht die niet meer te stoppen is. ( denk ik ) .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Jammer genoeg is dit niet meer mogelijk. we spreken al lang over een nucleaire ramp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer noem je iets een ramp. Op dit moment heeft zich al een kleine ramp voltrokken.
Verder wordt er in regeringskringen over gediscussieerd de reactoren in een sarcofaag van een meter beton te plaatsen en ze te laten staan waar ze staan. Daarmee wordt verdere straling op grote schaal voorkomen. Dit zal overigens wel een tijdje gaan duren, want je hult niet in een week een reactor in een meter dik beton.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een kleine ramp... als je op 45km afstand een straling meet van 20 millisievert... dan durf ik toch niet spreken over een kleine ramp. maar over een catastrofale ramp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rampen zijn relatief en schat je af naar het aantall slachtoffers.
De zeebeving en aansluitend een tsunami in 2004 heeft rond de 260.000 levens gekost.
Bij de kernramp in Tsjernobyl hebben ongeveer 600.000 mensen te veel straling opgelopen en vermoedelijk zullen daarvan 10.000 overlijden.
Bij de kernramp in Japan zijn het aantal mensen die ernstig besmet zijn en ten gevolge daarvan zullen overlijden nog onbekend. Verwacht wordt echter dat het aantal ver onder het aantal slachtoffers van de ramp in Tsjernobyl zullen liggen.
Gebaseerd daarop heb ik het woord "kleine"ramp gebruikt.
Ik denk terecht.
gelukkig wonen we in nederland, en voelen wij er niet veel van. maar de jappaners hebben een probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, sorry, maar het vuil heeft maar een beperkt gebied en zal nederland niet eens bereiken (zeggen ze).
Zo kan je ook denken.... Beetje kort door de bocht! Maar voorkomen gaat niet meer lukken vrees ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing