Een briljant is een diamant.
De term briljant geeft alleen maar aan welke vorm de diamant heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, waarschijnlijk is de briljant dan duurder, die is dus geslepen. De diamant is waarschijnlijk ruw neem ik aan.
Ik verzamel zelf edelstenen en mineralen, heb pas een echte diamant gekocht in ruwe vorm!! Klein dingetje, 1x1x1mm, maar heb hem wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat leuk. Mooie hobby is dat hè.
Gefeliciteerd met je aanwinst.
Een briljant is duurder dan een diamant: diamant is moeilijk te slijpen. Daarom zijn briljant geslepen stenen zo duur; daar zijn 58 vlakjes (facetten) aan geslepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een briljant heeft 57 facetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan is-ie weer ietsje goedkoper (typefoutje bedankt);-)
De grootte speelt ook 'n belangrijke rol .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een briljant is een op een bepaald manier geslepen diamant.
Er zijn meerdere slijpwijzen, mede afhankelijk van de oorspronkelijke vorm van de ruwe diamant.
Een diamant kan dus geslepen of ongeslepen zijn.
De vraag kan zo niet beantwoord worden.