Zijn er afspraken gemaakt over de manier hoe polariserende glazen in zonnebrillen zijn geplaatst?

Ik doel hiermee op het feit dat er een hoop elektrinsche apparatuur (schermen) is die niet goed bekeken kunnen worden als je deze onder de verkeerde hoek houdt. Zo zal het scherm van een iPhone niet goed zichtbaar zijn als je deze een stukje draait.
Dit geldt bv ook voor LCD monitoren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

De glazen worden altijd horizontaal geplaatst, zodat de schittering via de autoruit gefilterd wordt.

Grappig dat het met de iPhone ook zo iets is. Als je twee polariserende glazen kruist, dan kan je zo goed als niets meer zien.