is 12 uur s'nachts (24:00 / 0:00) vandaag nou bijvoorbeeld de laatste seconde van dinsdag, of de eerste seconde van woensdag?

Toegevoegd na 1 minuut:
dus eigenlijk 24:00:00 / 0:00:00

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19K

Het beste antwoord

0:00:00 is het begin van een nieuwe dag, dus de eerste seconde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is geen seconde, maar een tijdSTIP, het punt waarop de laatste seconde eindigt en de eerste seconde begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies +
Een dag duurt tot 23:59:59 en daarna is 0:00:00 de volgende dag. Kijk maar naar je digitale wekker. Die geeft niet 24:00:00 aan, maar 0:00:00 :)

Toegevoegd na 53 seconden:
0:00:00 is dus van de volgende dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Engeland wel , die gaan door tot 12.59.59
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zit er toch steeds Een "gaatje" van 1 second tussen 2 dagen.
Bij welke dag hoort dan de seconde tussen het moment dat je wekker op 12:59:59 springt en het moment dat hij op 0:00:00 springt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry. Moet zijn 23:59:59
De laatste seconde van dinsdag begint om 23:59:59 en eindigt om 24:00:00. Op exact hetzelfde moment begint echter de woensdag op 00:00:00, wat de tijd is die weergegeven wordt op klokken en zo.

Als je een schrikkelseconde hebt, dan begint de laatste seconde om 23:59:60 en duurt dan tot (24:00:00, dus) 00:00:00. Een schrikkelseconde zit altijd aan het einde van de dag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, die schrikkelseconde vindt plaats aan het eind van de dag voor Greenwich en dan voor alle tijdzones tegelijkertijd, dus voor ons om 1 of 2 uur in die nacht.