Ik kies Economie&Maatschappij, zonder Scheikunde, Natuurkunde en Biologie... zie uitleg

Ik kies dus het profiel Economie en Maatschappij zonder biologie, zonder natuurkunde en zonder scheikunde...
Welke studies (of wat voor soort studies) sluit ik uit?

Toegevoegd na 1 uur:
Verder heb ik veel talen... Nederlands en Engels natuurlijk, maar ook Latijn, Frans en Duits...
Ik doe gymnasium

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Zonder de exacte vakken sluit je ook exacte studies uit. Dan moet je denken aan (logisch) natuurkunde en scheikunde, maar ook biomedische studies, geneeskunde, astronomie, informatica, (werktuig)bouwkunde, civiele techniek, luchtvaarttechniek en wiskunde. Voor wiskundestudies is wiskunde B een pre.
Je kunt, afhankelijk van je vakken in je vrije deel, nog heel veel sociaalwetenschappelijke studies kiezen, bestuurskunde en economie. Als je van taal en cultuur houdt, kun je ook nog Duits, Frans, Chinees of wat dan ook kiezen.

Ik heb nog tweede fase 'oude stijl' gedaan, maar er zal vanaf 2009 niet zoveel veranderd zijn, neem ik aan, dat alle profielen wat anders bieden. Ik heb een Natuur en Techniek gedaan, maar ben toch nog bij een sociaalweteneschappelijke studie uitgekomen. Het kan verkeren.

Toegevoegd na 8 minuten:
Kijk ook eens bij onderstaande sites, daar kun je studies zoeken en selecteren naar profiel. Weet niet of je havo doet of vwo, maar de linkjes zijn van de universiteiten Leiden, Amsterdam en Utrecht. Studeren aan een TU kan in ieder geval niet.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik zie dat je gymnasium doet, net als ik heb gedaan. Dan is ...VUL IN... taal en cultuur natuurlijk ook een erg mooie studie. Ik weet alleen niet zo goed wat je perspectieven na een dergelijke studie zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zonder deze vakken zou je b.v. de opleiding Voedingsmiddelentechnologie en alles wat met voeding, planten en laboratorium te maken heeft niet kunnen doen.

Maar met dit profiel kun je nog alle kanten op hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het aan de decaan op school. Die heeft volledig inzicht hierin.