hoe kunnen ze weten dat fossielen miljoenen jaren uit zijn en in hoeverre is het een feit?

kan het hard gemaakt worden waardoor er geen twijfels meer over zijn.

en als het niet hard gemaakt kan worden en het geen feiten blijken te zijn waarom krijg je er op school dan les over?
als is niet bewezen is, waarom zou je het dan moeten weten?
zo kan je ieder verhaal wel tot waarheid maken.

nou ben ik eerder geneigd om de evolutie theorie te geloven maar als het op losse schroeven staat in hoeverre is het dan beter dan debijbel?
ik heb niets tegen de bijbel alleen vind ik het gewoon minder logisch klinken.
maar als ik dan ga zoeken over echte feiten over de evolutie theorie dan geeft het ook geen zekerheid of wel?

ik zoek dus echte bewijzen over de evolutietheorie en 1 goed bewijs naar mijn mening zou dan zijn dat er fossielen zijn die echt miljoenen jaren oud zijn en dat het echt bewezen is.
want als dat zo is dan zou scheppingsverhaal van de bijbel ontkracht worden.
is er echt bewijs?

Weet jij het antwoord?

/2500

Eén methode die gebruikt wordt om de ouderdom van fossielen te bepalen, wordt radiokoolstofdatering genoemd. Bij die dateringsmethode wordt de mate van verval van radioactieve koolstof gemeten vanaf het tijdstip dat het organisme is gestorven. Als een organisme sterft, absorbeert het niet langer nieuwe kooldioxide uit zijn omgeving, en het gehalte van de isotoop neemt in de loop van de tijd af door radioactief verval. Er kleven echter ernstige problemen aan deze methode. In de eerste plaats is, als het fossiel ongeveer 50.000 jaar oud wordt geacht, het gehalte aan radioactieve koolstof zo ver gedaald dat het slechts met heel veel moeite te bespeuren valt. In de tweede plaats is dit gehalte zelfs in recentere exemplaren zo gedaald dat het ook dan bijzonder moeilijk is het nauwkeurig te bepalen. In de derde plaats kunnen geleerden de hoeveelheid radioactieve koolstof meten die thans wordt gevormd, maar is het hun onmogelijk koolstofconcentraties in het verre verleden te meten. Of geleerden dus gebruik maken van de radiokoolstofmethode voor het dateren van fossielen, of van andere methoden, zoals die met radioactieve kalium, uranium of thorium, voor het dateren van gesteenten, zij zijn niet in staat de oorspronkelijke gehalten van die elementen na al die eeuwen vast te stellen.

Dat doen ze met allerlei dateringsmethoden (zie bron), maar allen zijn omstreden. Over onzekerheden bij de c-14 kun je hier lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/C-14-datering#Onzekerheden_bij_de_methode

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Datering

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100