Als een elektron telkens terugvalt naar het eerste niveau ontstaat er volgens Bohr een emissiespectrum dat bestaat uit 6 kleurlijntjes. verklaring?

vlamproeven; stoffen verkleuren in de nabijheid van een vlam.

vraag 1; Als een elektron telkens terugvalt naar het eerste niveau ontstaat er volgens Bohr een emissiespectrum dat bestaat uit 6 kleurlijntjes. verklaring?

vraag 2: . Een lijnenspectrum is een discontinu spectrum. Hoe kan je dit verklaren?

Ik heb dringent hulp nodig! google werkt niets mee!
danku!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vraag 2 is doodsimpel. Een lijnenspectrum bestaat uit een aantal lijnen (kleuren) licht. Daartussen is het donker. Er is dus niet continu over het hele spectrum licht. Iets wat niet continu is heet discontinu.

Vraag 1: Ik vraag me af of het er 6 zijn, waar haal je dat vandaan? Al in het Engels gegoogled?