Als bij een theeglas in de winkel bijstaat 30cl, is dit dan 300ml tot aan de rand vol?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Als er een inhoud bij een glas wordt aangegeven dan betekent dat het aangegeven volume in het glas gaat. Om daar zeker van te zijn moet er altijd nog nog een vrije ruimte boven de vloeistofspiegel over blijven, anders heb je kans dat het glas overstroomt.

Dus het is niet tot de rand toe vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja.
Een beker van 250ml wordt meestal voor 220-230ml gevuld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is inderdaad tot aan de rand gemeten. Dat geldt niet alleen voor theeglazen maar ook voor wijnglazen. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.wijnhuisoudorp.nl/site/assesoires.php. In een cognacglas kan 400 ml.
Amadea
13 jaar geleden
Nee, niet tot aan de rand vol. Er is altijd nog een klein stukje ruimte over als je het glas 'vol' schenkt.