ik denk dat toen de holbewoners die brabbelden maar wat maar de grieken waren in die tijd alweer een stuk slimmer ik denk dat een oude wijze griek ooit een holbewoner heeft. verteld van: "oef ach ai" betekend bijvoorbeeld: "hoe gaat het met je" en ik denk dat de holbewoners hun brabbeltaal in zo ver is geevalueerd dat ze voor alle "oef" s en alles "af" s een andere betekenis hadden en dat dat gebrabbel doorgegroeid is naar nederlands maar je ziet het nu nog elke provincie heeft een ander dialect ik hoop dat dit je een beetje helpt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OVER HET ONTSTAAN VAN WOORDEN

Hoe zouden ooit in een ver verleden de eerste woorden kunnen zijn ontstaan? Niemand die het weet, maar je zou natuurlijk kunnen denken aan het gebruik van kreten als signaal zoals 'grom' (boos), 'au' (pijn), 'oh' (verwondering), 'mmm' (twijfel), e.d.

Voor de hand ligt ook dat het nabootsen van geluiden uit de omgeving woorden kan hebben opgeleverd zoals bij: 'ritsel', 'bonk', 'plof', 'krak'. Daar kunnen dan vervolgens werkwoorden uit zijn ontstaan als 'ritselen', 'bonken', enz. In al deze woorden klinkt, als je even goed luistert, door wat de betekenis ervan is. Dat kan zelfs leiden tot wat ingewikkelder woorden zoals bij 'kissebissen '