Waarom worden engelen altijd met vleugels afgebeeld?

Op afbeeldingen zie ik vaak engelen met vleugels staan.Waarom?Als we allemaal op God lijken,en we naar Zijn beeld gemaakt zijn,zouden wij toch óók vleugels moeten hebben?En engelen zijn toch "afgevaardigen van God"?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is een symbolische voorstelling van een eigenschap van hen,dat ze zich bliksemsnel kunnen verplaatsen.

Mensen kunnen zich niet razendsnel van nature verplaatsen.
Mensen zijn naar Gods beeld geschapen in de zin dat ze 'Gods eigenschappen' in een bepaalde mate kunnen weerspiegelen,iefde, wijsheid, gerechtigheid en macht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe wéét jij dit allemaal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de bijbel te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik me het beste in dit antwoord vinden kan.

Andere antwoorden (6)

De mens is gemaakt naar Zijn evenbeeld, engelen niet. Deze bestaan ter ondersteuning van God en de mens. En waarom hebben ze vleugels? Omdat dat in de bijbel staat, en de bijbel is de waarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als engelen niet naar God's beeld zijn gemaakt,waarom worden DIE dan als een mensengezicht afgebeeld?
God heeft geen vleugels want hij heeft ze ook niet nodig; engelen hebben ze omdat ze zijn boodschappers zijn.
Als de bijbel nu zou zijn geschreven waren de engelen Ipads.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om ze te onderscheiden van afgebeelde mensen. En God heeft geen vleugels. Hij vliegt niet. Hij is gewoon alom, dus overal.
13 jaar geleden
Volgens mij zijn de vleugels gebasseerd op Cupido. Dat was de zoon van Venus en had ook vleugels. Cupido was namelijk niet alleen Venus zoon maar ook haar afgevaardigde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zelfde als Jezusafbeelding man met lang haar en baard.

Het verschijnen van een engel betekende vaak redding uit de nood. Als je gelooft dat God boven in de hemel woont, kunnen de engelen alleen maar naar de aarde komen door te vliegen of andersom van de aarde weer naar God. Op veel schilderijen en tekeningen worden engelen daarom afgebeeld met vleugels, zwevend in de lucht.

http://www.klap.net/religies/engelen/index.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand tegen mij zou vertellen, dat hij een engel heeft gezien, dan zou ik denken dat hij ze heeft zien vliegen.
Vandaar dus!