hetzelfde als aan de voorkant..alleen iet wat donkerder vanaf hier

Toegevoegd na 3 minuten:
dit is een foto van de voor en achterkant van de maan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou hetzelfde zeggen.+1
De achterkant van de maan zie je in bijgaande foto.

Toegevoegd na 44 seconden:
Wikipedia:
"De achterkant werd voor het eerst gefotografeerd door de sonde Loenik 3 van de Sovjet-Unie in 1959, en werd voor het eerst gezien door mensen tijdens de Apollo 8-missie in 1968.

De achterkant wordt gekenmerkt door een groot aantal inslagkraters en relatief weinig maria. De achterkant bevat voor zover bekend op een na de grootste inslagkrater van het zonnestelsel, het Zuidpool-Aitken-bekken."

Toegevoegd na 7 minuten:
"maria" is het meervoud van "mare" en zijn de maanzeeën. Het zijn de donkere plekken op de foto. Het zijn vulkanische vlakten, opgebouwd uit basalt. Aan de voorkant - die naar ons is gericht - komen meer ban deze donkere plekken voor.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ook leuk: Zie Google Moon project, een variant op Google Earth:

http://www.google.com/moon/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is toch de originele foto van de Loenik 3?
netzo gepukkeld als de voorkant:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De achterkant van de maan ziet er duidelijk anders uit dan de voorkant. Slechts 2,5% van het oppervlak van de achterkant van de maan wordt bedekt door zeeën, terwijl de voorkant voor 31,2% uit zeeën bestaat.[1] Een mogelijke verklaring hiervoor is de hogere concentratie van hitte-producerende elementen aan de voorkant, zoals te zien is op geochemische kaarten gemaakt door de Lunar Prospector.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onherbergzaam WelWaar, ruig........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je eerst weten wat de voorkant is.