Met welk middel maak je het beste en meeste schuim?

Wasmiddel, zeep, ander middel... Maakt niet uit. Welk merk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (7)

dreft...afwas middel ..
verder biotex waspoeder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou bv afwasmiddel in een boterhamzakje kunnen doen en dat flink door elkaar friemelen. Dat kan je met heel veel mensen doen, hoe meer zakjes, hoe meer schuim.
En... in een bad, flink wat badschuim in een bad, met de sproeier er op spuiten en dan moet je kijken wat een schuim je hebt. Als er teveel water in het bad zit kan je beginnen met je handen te roeren in het water, dan heb je ook heel veel schuim.

Toegevoegd na 3 minuten:
Roeren gaat het um denk ik ook niet worden, trappelen met de voeten lijkt me beter plan.

Toegevoegd na 16 minuten:
......... en met de brandblusser, in sommige zitten ook schuim, daar zijn ze alleen niet voor bedoelt, maar ja noh...Als je er zelf een zou kopen voor dat doel, dan moet dat kunnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wipp express in de wasmachine... het loopt er letterlijk dan over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kokosvet zorgt er vooral voor dat zeep goed schuimt. Dus kijk bij de ingrediënten of er kokosolie of Cocos Nucifera genoemd wordt.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vet en olie smeren goed, maar schuimen?
Badschuim denk ik, en hoe meer hoe beter !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met gewone zeep en een puffspons kun je héél makkelijk véél schuim maken.
Maak de puffspons goed nat, zeep erin wrijven, en je moet eens zien wat een hoeveelheid schuim er tevoorschijn komt.

http://www.youtube.com/watch?v=6Dx7NfGGsyI
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat hangt er van af wat voor schuim je bedoeld? Er zijn tientallen soorten schuim. Ik noem er een paar:
Hardschuim, Integraalschuim, Koudschuim, Laminaatschuim, Latexschuim, Polyesterschuim, Polyetherschuim, PUR-schuim, Slabstockschuim, Sprayschuim, Synthetisch schuim, Traagschuim, Vormschuim, Zachtschuim of misschien schuim wat in je afwasmiddel ontstaat.

Als je brandbluswerkzaamheden bij de fik in Moerdijk hebt gevolgd zou ik zeggen met AFFF.

AFFF staat voor Aqueous Film Forming Foam, een stof die als het aan bluswater wordt toegevoegd een sterk schuim vormt en daarmee geschikt is voor het blussen van vloeistofbranden (ook wel plasbranden genoemd). Naast schuim vormt het ook een dunne film op de brandende vloeistof die zichzelf snel weer sluit als hij onderbroken wordt. Hiermee wordt de herontbranding beperkt als bijvoorbeeld een brandweerman door de schuimdeken moet lopen.

Nou ja, ik hoor wel!