Wanneer zal de zee definitief bezit nemen van Nederland ?

de zeespiegel stijgt immers elk jaar meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

de komende eeuwen niet.
1 : het hoogste punt van nederland is boven de driehonderd meter dat duurt nog wel een tijdje.
2. mocht de zee stijgen zorgen we eerst voor nog hogere dijken, maar anders gaan we gewoon naar achter tot we niet meer 4 meter onder zeeniveau zitten, maar bijvoorbeeld 2 meter

Het is ook best logisch dat we de dijken verhogen en niet gaan verhuizen, want meer dan de helft van nederland woont onder zeeniveau, 4 miljoen huizen* 2,5 ton is 1 000 000 000 000, dat laten niet zomaar verloren gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk niet zo snel.
Dat de zeespiegel veel zal gaan stijgen zijn wetenschappers het nog niet eens. Nederland ligt wel laag maar er zijn delen die nog lager liggen en als die onderstromen kan daar weer heel wat water in.
Daarbij zijn wij nogal handig met dijken en dammen bouwen.