Verbetert je algemene ontwikkeling veel beter als je actief bent op goeievraag.nl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Of je het verbeteren kunt noemen hangt af van de onderwerpen waar je je mee bezig gaat houden, aangewakkerd door de diverse vragen die er zijn. Maar je algemene ontwikkeling wordt er wel degelijk door vergroot. Bij mij wel tenminste. Want er komen interessante items voorbij waar ik nog nooit eerder bij stilgestaan had. Door op te gaan zoeken wat het betekent en hoe je iets kunt oplossen vergroot je je kennisgebied. En je leert altijd van de gezichtspunten die een ander erbij heeft.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat goeievraag zeker een goede invloed op onze algemene ontwikkeling kan hebben.
Bij mij in ieder geval wel. Ik vind het leuk 'nuttige' vragen en de daarbij gegeven antwoorden te lezen.
Ook over dingen waar ik me vaak niet voor interesseer, maar als ik hier bijv. een vraag zie staan en even kijk, lees ik het toch wel af, wat me toch weer wat kennis bij brengt! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,dat is mogelijk, als je maar niet blijft hangen bij vragen als: Ik ben verliefd op een jongen/meisje uit mijn klas. Wat moet ik doen? Of bij huiswerkvragen,hoewel je daar wel iets van kan opsteken,niet van de vragen uiteraard, maar van de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, natuurlijk is dat mogelijk. Maar je moet dan vooral de echte vragen beantwoorden, en daar bedoel ik mee, vragen over wiskunde, politiek, enzovoort. Dit zijn vragen waar je later misschien ook nog iets aan hebt en soms zijn het ook gewoon leuke weetjes. Je doet ook meer ervaring op van hoe mensen dingen ervaren en kunt dat misschien in de praktijk gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kunnen vragen of antwoorden echt een nieuw licht op iets werpen. Vaak stuit je ook bij het napluizen of confirmeren van je eigen antwoorden op dingen die je niet had verwacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult jezelf wel ontwikkelen als je op een algemene info-site actief bent.
Houdt er bij "Goede vraag" wel rekening mee dat niet alle antwoorden van "echte" deskundigen afkomstig zijn en dat soms de betrouwbaarheid van de antwoorden niet hoog is. Ondanks goede bedoelingen geldt dat wat gezegd wordt niet altijd DE waarheid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zeker geen kwaad voor je ontwikkeling om actief te zijn op GV, maar bedenk wel dat een als "beste" antwoord soms alleen "het beste" is voor de betreffende persoon(de vraagsteller) en dat voor iemand anders een ander antwoord "het beste" kan zijn.
Verder is het gewoon leuk en - soms - interessant om de vragen en antwoorden te lezen van onderwerpen waar je (nog) niets vanaf weet. Je belangstelling voor een bepaald onderwerp kan hierdoor gewekt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door antwoorden te zoeken op de vragen die je hebt, ongeacht waar je die antwoorden zoekt (boek, internet, voordrachten, film, noem maar op, ...) wordt je wijzer. Met een beetje breinmassa wordt je op de duur ook kritischer. Kritisch en Wijs, wat wil je nog meer?