kan de geest/ziel van een mens evolueren?

ik geloof erin dat je hier op aarde je geest verder kan ontwikkelen, dus is puur eengevoel zonder harde bewijzen.

wat ik wil weten is of er bepaalde filosofen/wetenschappers zijn die zich met dezelfde vraag bezig hebben gehouden waarvan ik een bron kan inzien.

echt feitelijk bewijs zal er wel niet zijn dus ik hoop niet dat dit onder meningvragen valt.

ik ben gewoon erg benieuwd naar theorieen over dit onderwerp en hoop dat ik via deze vraag wat interessante bronnen of ietsdergelijks lan krijgem om er meer inzicht in te krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Antroposofie zijn de bronnen om meer inzicht te krijgen.
Van Rudolf Steiner.
Rudolf Steiner zag de geschiedenis van de mensheid als een progressieve ontwikkeling van de individuele ziel,maar wel als onderdeel van een spirituele hiërarchie.
Enkele titels van boeken: Werkingen van het karma(werken en voordrachten
Rudolf Steiner beschouwde de reïncarnatie en karmagedachten als de eerste en belangrijkste stap op weg naar een meer spirituele levenswijze.Ze is tevens het fundament waarop de hele antroposofie is gebouwd.
Een ander boek :Rudolf Steiner 'Theosofie'
Hij geeft een verantwoording van de reïncarnatie-en karmagedachte en schetst vervolgens in een breed panorama de bovenzinnelijke wereld en het leven na de dood.
Roel Munniks schreef een stimulerend nawoord bij deze uitgave.
Een ander boek van Hans-W.Schroeder 'De mens en het kwaad.
oorsprong en rol van het kwaad in de ontwikkeling van mens en mensheid.
In mijn buurt worden er lezingen gegeven omdat dit zeker niet makkelijk is en je kunt op deze lezingen terecht voor verdere vragen.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de boeken Ongewoon gesprek met God kan je veel informatie over deze materie vinden.