Tweelingen voelen elkaars pijn? Hoe kan dit?

Ik heb het vaak meegemaakt met "mijn andere helft". Maar hoe kan dit? Hetzelfde met gedachten etc.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik ben ook 2ling ;-) Ik ken haar zo goed. Ik heb gewoon door dat ze iets niet leuk vind. Als je al jaren elkaar kent en elke dag ziet ken je elkaar door en door. Ik voel als zij geslagen word niet haar pijn. Maar als iemand wat lelijks tegen haar zegt weet ik precies wat ze gaat zeggen en hoe ze zich daarover voelt. Ik denk dus dat het komt omdat je elkaar zo goed kent.

Als het over fysieke pijn gaat: dit is biologisch gezien onmogelijk

De huidige natuurwetenschap zegt : Als eeneiïge tweeling ben je genetisch 100% identiek. Al van bij de bevruchting hebben de chromosomen zich identiek gekopieerd, jullie zijn dus de perfecte 'kloon' van mekaar. En ja, gevoelens komen vanuit gedachten zeggen de psychologen. En een gedachte is een prikkel die in onze hersenen onstaat onder invloed van omgevingsfactoren (fysiologie, eten, drank, waarnemingen, ervaringen). Jullie zijn fysiologisch identiek en maken veel dezelfde dingen mee. Met als logisch gevolg dat je ook vaak dezelfde karaktereigenschappen en gedachtengang deelt. En niet te onderschatten, als jullie van de geboorte tot nu samen door het leven gaan, ga je ook veel gevoelens 'aanleren' volgens mij als opvoeder. Zo kan jij perfect aan je wederhelft's houding of gedrag merken hoe ze erbij zit en zal jij dit ook zo ervaren. Maar daarom is nog niet alles verklaard in ons bestaan. Jullie zullen altijd een mooi voorbeeld zijn van de wonderen der natuur. Telepathie is voor jullie eerder een gewoonte dan een wonderbaarlijke ervaring denk ik :-)

Tweelingen hebben vaak een energetische verbinding. Hierdoor kunnen ze op afstand voelen wat de ander meemaakt. Zoals pijn, emotie en gedachten.

Er is een link aangetoond tussen DNA en emotie. Diverse experimenten hebben aangetoont dat het DNA van elk willekeurig persoon beinvloed wordt, bij het wisselen van emotie van de persoon. Aangezien tweelingen identiek DNA hebben, moet dit - volgens het onderzoek - dus goed mogelijk zijn! Ze kunnen dit niet verklaren en vooral niet omdat het op exact hetzelfde moment gebeurd ongeacht de plaats! Dit hebben ze zelfs in de ruimte getest! Ik kan zo snel niet het bewuste artikel vinden, maar met de link komt u waarschijnlijk een heel eind!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100