Mensen willen liever zelf geld houden dan geld geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

armoede is relatief... Als we gaan kijken naar objectieve factoren dan is niemand arm in Nederland... We hebben allemaal warm stromend water en elektricteit en ga zo maar door...
Een iemand in Angola is dan per definitie arm...

Dus kijk goed in welke context dat je dat plaatst...

En er zijn genoeg mensen die afzien van luxe, moet je die dan tegen hun zin in aan een auto helpen?

Toegevoegd op 04-06-2009 20:33:50
Verbeter de wereld en begin bij jezelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is moeilijk om de armoede op te lossen.. waar moet je beginnen. Geld weggeven is makkelijk, niet voor iedereen, maar er komt zoveel meer bij kijken! Er komen elke dag weer rampen bij, waardoor de schade ophoogt. Dat kan niemand in korte termijn betalen (want ik snap dat je het snel opgelost wil hebben). Je moet onthouden dat alles beetjes helpen, dus de hoop is nog niet weg, maar iedereen moet wel meewerken. Dan komen we er wel! Helaas hebben we ook andere problemen aan ons hoofd, zoals moorden, broeikaseffect, natuurrampen en uiteindelijk leiden deze tot meer armoede...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat eeuwige probleem heeft men in de sovjet unie proberen op te lossen, maar dat bleek ook niet te werken. Zolang niet iedereen evenveel geld heeft zullen er altijd mensen het minste geld hebben en dus armoe lijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
luiheid en hebzucht van de mens

mensen zijn te lui massaal andermans problemen op te lossen en als je iets hebt wil je meer en dat ga je dus niet zo makkelijk geven aan iemand anders

als je toch wilt zorgen dat armoede wordt opgelost dan moet je zorgen dat de benodigde middelen onuitputtelijk zijn en beschikbaar voor iedereen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt de lolligste avatar...
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje
omdat de meeste mensen hun leven leiden vanuit de overtuigingen dat ze iets- wat dan ook- te kort komen, en dat ze afgescheiden zijn van de anderen... daarom vinden we het ontzettend moeilijk om werkelijk te delen...
zolang alle mensen niet beseffen dat ze één zijn en niets te kort komen, zal er armoede blijven bestaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op welk niveau wil je het bekijken? Nederland? Europa? Wereld? Verklaar armoede of rijkdom? geld? gezondheid?

De rijken zijn rijk omdat ze geld als een van hun grootste beweegreden in het leven hebben gemaakt. De armen zijn arm omdat ze dit niet hebben. Een belangrijk iets om rijk te worden is om te leren begrijpen hoe geld werkt en deze principes en wetten te gebruiken om het geld in jou voordeel te laten werken. Oké, daarbij komt uiteraard ook nog dat wanneer je geld hebt je geld kunt maken, maar tegenwoordig moet dat geen probleem meer zijn om een startkapitaal te krijgen. Met het juiste idee en de juiste uitvoering kun je ervoor gaan. In Nederland is het ook nog zo dat iedereen (uitzonderingen daar gelaten) kan worden wat die wil. Opleidingen worden vergoed door overheid, leningen kunnen worden aangevraagd tegen zeer gunstige rentes. Het gaat dus ook om inzet. Shoot for the stars! Hoog richten en er vol voor gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nog aan het sparen....geef me nog even...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat armoede relatief is, en er aan beide zijden van het welvaartsspectrum altijd mensen zullen zijn. Je hebt dus altijd relatief rijksten en relatief armsten. In Nederland zijn de onderlinge verschillen tussen die twee uitersten overigens op wereldschaal klein. Kleiner is denk ik nauwelijks mogelijk.

Daarbij is armoede ook relatief in relatie met de directe omgeving. Zelfs de aller-allerarmste Nederlander op dit moment heeft het financieel en materieel beter dan een doorsnee gezin in de jaren '50, met in elk geval een dak boven het hoofd en brood op tafel, maar vaak veel meer dan dat. Tel daarbij op het recht op gezondheidszorg, onderwijs, ondersteuning van de kinderen, garanties voor de eerste levensbehoeften en schuldsanering, en op wereldschaal zijn we hier allemala hardstikke rijk - alkan ik me voorstellen dat het anders voelt, wederom door die context.

Iedereen rijk is een loffelijk streven, en we hebben on Nederland ons best gedaan de afgelopen pakweg 50 jaar, maar uiteindelijk is het een utopie dieinde praktijk niet haalbaar zal zijn. Zeker niet op wereldschaal. Daarvoor zijn we nu al met veel en veel en veel te veel mensen.