Welk land / volk is het meest agressief van karakter / aard ?

soms valt het op dat bepaalde bevolkingsgroepen agressiever of sneller boos worden !! nou zie je noord-korea steeds op tv. en die lijken mij nou niet erg aardig.
maar welk land heeft de meest slechte mensen?

Toegevoegd na 39 minuten:
wat ik bedoel is meeste moordenaars en misdrijven ,culturen die dat toelaten. die voor ons best eens als barbaars gezien kunnen worden ? zo vind ik bepaalde etnische groepen een korter lontje hebben dan andere. !!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Je vraag is meerledig.
Agressief = aanvallend, het conflict zoekend.
In het algemeen zou ik zeggen dat de bevolkingen van landen rond de evenaar en het zuidelijk halfrond agressiever zijn dan op het noordelijk half rond. Dit is een boute bewering maar zo zie ik het nu eenmaal. Dit heeft met de cultuur te maken en misschien ook wel met het weer. Je kunt dit afspiegelen aan het aantal conflicten dat zich in die regio's afspelen, zowel in midden Azië als wel in Zuid Amerika.
In eenzelfde situatie heb je bv in Italië al eerder een conflict met een persoon dan in Zweden. En dat alleen al in Europa.

Slechte mensen.
Ik ben van mening dat overal in de wereld mensen even goed of slecht zijn. Je wordt nl niet goed of slecht geboren maar zo gemaakt. Denk nou niet dat jij (of ik) niet slecht zou kunnen zijn, want dat is de grootste fout die je (of ik) kunt maken.
In iedere normale persoon schuilt een wrede bewaker. Die pijnlijke waarheid kwam bijna veertig jaar geleden onontkoombaar naar boven in het Stanford Prison Experiment. Philip Zimbardo, geestelijk vader van SPE, en welk in boekvorm beschreven wordt. Zoek maar eens op internet.
De mensen in Noord Korea zijn de zelfde als in Zuid Korea, echter onder invloed van het huidige systeem komen hun slechte eigenschappen naar boven. Zeg nu zelf, deze mensen leven ook liever in een maatschappij als Zuid Korea, maar ze hebben even geen keuze.

Misdrijven en moordenaars.
Hier geldt hetzelfde als onder “slechte mensen” beschreven. Geen enkele cultuur staat dit in principe toe of keurt het goed. Alleen in totalitair of dictatoriaal geregeerde landen krijgen deze slechte eigenschappen die nu in maal in de mens zitten de overhand. Natuurlijk zeggen de leiders van dit soort landen dat deze slechte dingen niet toegestaan en bestreden worden, maar zelf moorden ze (in hun opdracht) het meest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik denk niet dat er een land is met meer slechte mensen dan andere. ik denk dat er in noord-korea ook heel veel aardige mensen wonen, het is meer het regime van het land. net als Myanmar bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle mensen zijn gelijk, waar ook ter wereld. Voornamelijk vredelievend !

2 bijkomende opmerkingen :
- hetgeen wij te zien krijgen van noord korea is vertekend beeld. De (westerse) media schildert deze af als een verslagen hond met een kort lontje. Daarom heb jij het idee dat ze snel boos zijn. Als je het nieuws van Noord korea zou bekijken, zie je dat zij het onderdrukte volk zijn en dat het westen agressief is.
- het beeld dat een land agressief zou zijn, omdat de dictator die het land bestuurd agressief is, betekend niet dat de inwoners van dat land ook agressief zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle mensen zijn gelijkwaardig, bedoel je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@woodknight. die docu heb ik ook gezien. ik dit geval waren het mensen van de staat die mee gingen. om alles in de gaten te houden. en ja die zijn niet zo aardig ja.
maar nimand durft ook aardig te doen naar westerse mense, zouden ze dat wel doen worden ze gelijk op gepakt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrezelijk lijkt me dat om in dat land te wonen die mensen hebben echt geen enkele vrijheid !! D:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft niet zoveel met de bevolking zelf te maken woodknight.
Deze mensen deden hun werk, en voerden dus uit wat ze was opgedragen door het regime.
Dat betekend niet dat de bevolking onaardig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@stippel : idd. gelijkwaardig.
@kumari : men schildert te makkelijk een land af op basis van het beeld van de dictator. De mensen ondervinden dagelijks het gebrek aan vrijheid dat hen ontnomen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
woodknight: kijk eens een docu over nazi-Duitsland.
Zijn nu alle Duitsers per definitie fout?
En over die Noord-Korea-docu: bedenk ook welke mensen toestemming krijgen in 'contact' te komen met zo'n buitenlandse journalist...
In de opmerking die je maakt heb je het over de leiders van landen niet over de bevolking. Nee er zijn geen landen dus bevolking die agressiever zijn dan andere wel leiders van bevolkingsgroepen

Toegevoegd na 19 minuten:
Ook in je uitbreiding blijft het antwoord dat licht aan de mensen in de groepen. Ook in Nederland gebeuren dingen die niet kunnen. In andere landen gebeuren die ook maar er zijn wel extremen zoals het besnijden van vrouwen in sommige landen is toegestaan.
13 jaar geleden
Tot welk land/volk iemand behoort is niet bepalend voor het feit of iemand agressief is. Omstandigheden maken iemand agressief. De ene persoon heeft daar wat minder voor nodig dan de ander en wordt dus eerder agressief.

Als je er van uit gaat dat bij gelijke omstandigheden mensen gemiddeld genomen even agressief reageren dan is het antwoord op de vraag: 'maar welk land heeft de meeste slechte mensen? ' erg eenvoudig. Het land met de meeste inwoners heeft statistisch gezien de grootste kans dat er de meest slechte/agressieve mensen wonen. In dit geval zou het antwoord op je vraag dus China zijn.

DISCLAIMER: ik wil absoluut niet beweren dat chinezen agressief zijn. ik kom er juist erg graag voor een babi pangang en ze zijn dan altijd zeer beleefd en vriendelijk. mijn antwoord is dus puur gebaseerd op statistiek ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat je moet oppassen met zulke vraagstellingen, alle volkeren bestaan immers uit individuen waartussen goede en slechte mensen zitten. En dan nog: wat is de definitie van goed en slecht? Goed, slecht.....ben je dit je leven lang? Wat is de oorzaak ervan bovendien? Hoe ben je opgevoed, heb je liefde en respect als voorbeeld gekregen? was er genoeg geld voor eten, drinken, kleding, een dak boven je hoofd en scholing? Woon je in een land met geweld en onderdrukking of heb je toegang tot al je basisbehoeften en kun je je in alle (keuze)vrijheid verder ontwikkelen- iets wat een luxe positie is?
Kortom, allerlei factoren die meewegen voordat je een bepaald volk bestempelt als agressief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord, had ik nog niet bij stil gestaan !!!
volgens mij zijn alle landen onder de evenaar wat sneller overhit en de landen dicht bij de poolcirkel erg cool.

misschien toeval?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel dat je in een volk van koppensnellers leeft. Wordt dat daar dan gezien als agressief van karakter? Of in Sparta leefde waar gehandicapte baby's van de rotsen werden gesmeten en men vond dat men hier de baby's een dienst mee bewees. Of onze voorvaders die met asbest een remstof uitvonden die echt gigantisch veel doden vermeden maar nu beschouwd worden als mensen die ons kanker gaven.

Als je in de brousse een tekort aan eten hebt en je moet veel jagen, kan een stam plots zelfs kannibalistisch worden.

En in onze overbevolking hier, krijgen we soms dezelfde verschillen: Rijkdom van de enen en aan de andere kant armen die afkomen op de rijkdom hier en bijv. gratis leefloon krijgen zonder veel vragen. Maar hun kinderen vervelen zich op straat en worden soms niet begeleid of hebben een andere levenswijze. Dit is ook onze schuld, want wij organiseren het zo voor hen.

Als er dan agressie optreedt omdat er een breukvlak ontstaat zoals twee mannelijke honden die elkaar willen bijten bij territoriumoverschrijding, ontstaat dan agressie.

Ligt het dan aan die honden, of aan de omgeving of het feit dat die honden niet de mogelijkheid kregen om zich te socialiseren met elkaar en andere honden?

Het komt dus niet echt vanuit het volk, maar vanuit de leefomstandigheden en vanuit generaties ver.

Wat jij agressief van hen noemt, is misschien het toestaan van agressie door ons door onze 'vertroetelwijze' die ons eigen geweten sustte maar geen echte oplossing vormde voor het probleem van de... 'amokmakers'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nederlanders!