Aan welke natuurkundige wetten moet men voldoen zodat zendfrequenties kunnen reizen door de lucht?

Zoals vuur 3 basiselementen kent om te kunnen branden zo hebben zend frequenties die ook. Welke zijn dat? Zo blijkt dat zendfrequenties nabij de ozonlaag niet of nauwelijks kunnen reizen. Dus radiogolven, gsm, walkie talkie, Bluetooth, infrarood, etcetera.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Elektromagnetische golven worden altijd geabsorbeerd of gereflecteerd door de lucht. Hoeveel dat is, hangt af van de samenstelling van de lucht, en van het verloop van die samenstelling (bijvoorbeeld door de gelaagdheid van de lucht).

Het enige wat belangrijk is, is dat voor jouw frequenties de absorbtie en de weerkaatsing klein genoeg zijn.

Je moet dus kijken naar de luchtlagen die op dat moment tussen zender en ontvanger aanwezig zijn, en je frequenties aanpassen aan de eigenschappen van die luchtlagen.

Hoe die eigenschappen zijn, varieert van moment tot moment.
Cryofiel