Hoe kom je als student aan e-mailadressen voor het uitzetten van een enquête?

Ik ben bezig met een enquête over het succes van startende bedrijven. Hoe kom ik echter aan email bestanden? En mag ik als student die gebruiken of is het als snel spam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Informeer eens bij de Kamer van Koophandel of zij medewerking willen verlenen aan je onderzoek.
13 jaar geleden
Hoe je aan die e-mailadressen komt weet ik niet, maar je mag volgens de wet niet zomaar iedereen mailen tenzij het gaat om een bestaand relatiebestand van relaties waar je in het verleden zaken mee hebt gedaan.

Als je zomaar allemaal mensen mailt heb je grote kans dat iemand je als spam opgeeft. Als dit teveel gebeurt kom je op een zogenaamde blacklist. Hier kom je niet of zeer moeilijk vanaf. Op die blacklist kom je niet alleen met je e-mailadres te staan, maar ook met je IP adressen van waaruit jij mailt. Dit kan dus ernstige gevolgen hebben voor je e-mailadres en je computer.

E.e.a. heeft ook te maken met hoeveel mensen zij in één keer mailt. Het ligt aan welk mailprogramma je gebruikt hoeveel mail je in één keer mag versturen. Doordat je in één keer heel veel mailt wordt je al snel als spam aangezien.

Je kan het beste bedrijven benaderen en vragen of zij mee willen doen. Zo ja, stuur hem per 40 óf als je sowieso al onder de 40 contacten zit, kan je je mail beter 1 voor 1 versturen waardoor je niet als spam zal worden aangezien.