is er de komende 10 jaar een weers verandering plaats

klopt het dat het de komende 10-15 jaar kouder wordt in de winter en in de zomer warmer.
Meer extremen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja....en die verandering is al een paar jaar bezig :het wordt warmer en warmer. Maar onze Winters zouden kouder kunnen worden ..... omdat het warmer wordt. Xwij krujgen nu het smeltwater afkomstig van de polen. En de polen krijgen onze warme golfstroom (Groenland) , zodat de polen nog vlugger afsmelten...het nog warmer wordt en onze Winters nog kouder.

Bronnen:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...

Als je de statistieken mag geloven, zou dat best eens waar kunnen zijn....

Dat is IN NEDERLAND de verwachting. Voor andere delen van de wereld gelden andere voorspellingen. Wereldwijd wordt het gemiddeld wat warmer.

Daar lijkt het wel op, maar we kunnen helaas nog niet in de toekomst kijken waardoor deze vraag eigenlijk niet te beantwoorden is. Als je doelt op afgelopen week, met de gevoelstemperatuur van -15 °C, dan snap ik je vraag niet. Want was afgelopen week nu veel erger dan in 1940? Of In 1945 met de strenge winter en hongersnood? Zelfs in mijn leven heb ik nog strengere winters meegemaakt, en waar ik het nog kouder heb gehad!

Het weer is eigenlijk best wel instabiel. Een kleine verandering kan hele grote gevolgen hebben. Wat ik wel eens gehoord heb is dat door de opwarming het weer steeds extremer word. Stel de gemiddelde temperatuur in de zomer was 20 en 's winters -5, dan kan het door de opwarming bijvoorbeeld 's zomers 22 worden en 's winters -5, dus grotere extremen (20 -> 22 en -5 -> -6) terwijl het gemiddeld warmer wordt (15 -> 16).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100