Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je van een hoog gebouw valt, kun je je dan beter zo klein mogelijk maken (als een balletje) of juist beter zo groot mogelijk (uitstrekken)?

Wat vergroot je levenskans?

13 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

ik denk dat dat niks uitmaakt.Het is maar net waar je op landt,als je op je benen landt kun je eraf komen met gebroken benen maar landt je op je hoofd vrees ik een gebroken nek/rug.

Het beste is om je vast te houden aan het stoeprandje,en bedenk het vallen doet geen pijn maar het neerkomen des te meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak salto's en probeer op het dak van een personenwagen te vallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je beter oprollen als een balletje.

Als er toevallig een open vrachtwagen met matrassen langsrijdt, kun je het redden als je daar opgerold precies in valt. Als je je uitstrekt, zijn je ruggengraat, nek en hoofd kwetsbaarder.

Maar: als er géén vrachtwagen met matrassen langsrijdt, of niet toevallig net een zonnescherm wordt uitgedraaid etc., dan ben je net zo dood als bolletje als wanneer je uitgestrekt bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe je ook valt van het hoge gebouw plat uitgestrekt of opgerold je bent na het raken van de harde ondergrond dood
(Lees meer...)
13 jaar geleden
probeer met je voeten omlaag op een dak van een auto of iets wat hoger ligt te vallen (vrachtwagen of bus)of in iets zachts zoals water of zand en bosjes, als je met je voeten omlaag val dan kan je jezelf redden door net op het laatste moment net voordat je de grond raakt te gaan rollen daardoor zorg je dat de klap van de landing word opgevangen,als je niet gaat rollen kan je rugschade oplopen en je voeten/benen breken.

(bij bijlage een video, oke dat is niet zo hoog maar dit is het principe)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal niet veel uitmaken, maar als balletje heb je minder luchtweerstand dan uitgestrekt. Daardoor val je harder als balletje.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
ik wilde zeggen, maakt niks uit MAAR ik herinner me het verhaal van iemand wiens parachute niet open ging (lijkt er toch op) en die heeft het overleefd en schreef erover.

ik had alle 7 punten waarop je moet landen in zo'n geval gebroken dus dat had ik goed gedaan

Nou was hij natuurlijk op "grond" gevallen, als je op asfalt of nog erger straattegels valt helpt ook die speciale val vast niet, ik zal zoeken of ik kan vinden welke punten dat zijn.

Toegevoegd na 10 minuten:
die breekpunten kan ik niet zo snel vinden maar het waren allerlei botten die "niet zo veel kwaad kunnen als ze breken, heup, knie enkel enz) maar ik heb wel een soort "handleiding" gevonden
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Levenskans? Die is er nauwelijks meer als je van een hoog gebouw valt. Als je lichaam met een keiharde smak op de straat knalt, zul je niet veel meer te vertellen hebben.
Ik vraag me af: als je valt, zou je daar dan over nadenken hoe je het beste kunt vallen?Volgens mij overheerst de angst...en dan is het al voorbij...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als een bal met je armen en benen uitgestrekt, dan val je niet op iets belangrijk´s
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding