Waarover gaat het bericht dat NASA vandaag verkondigd, en waar kan ik het op TV zien?

Er zou om 20.00 uur iets op TV komen, een bericht van NASA. Op welke zender is dit? En weet iemand al waar dit bericht betrekking op heeft?

Ik zit nu het nu te kijken via http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/livestream/insb.xml omdat ik nieuwsgierig ben waar ze het over hebben. Toegevoegd na 37 minuten: Via http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html is het ook te volgen, nu het via RTL niet meer werkt.

Het zou om 20.00 uur op tv komen, maar het is al uitgelekt: het gaat om een buitenaardse bacterie die is ontdekt. Deze bacterie heeft bijna dezelfde bouwstenen als op aarde, alleen ontbreekt de fosforbouwsteen en heeft daarvoor in de plaats een cyanidebouwsteen als ik het goed heb onthouden.

Ze hebben een muis gevonden op Mars!

hier over: De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA heeft een totaal nieuwe levensvorm ontdekt die de definitie van leven kan herschrijven. Het gaat om een bacterie die het giftige arsenicum als belangrijkste bouwsteen heeft.

Al het leven uitsluitend kan bestaan uit koolstof, waterstof, stikstof, zuurstof en fosfor. De volgende ontdekking is gedaan: Bij een bacterie hebben ze het fosfor vervangen door arseen, en hij bleef in leven en kon zich vermenigvuldigen. Dit is natuurlijk groot nieuws omdat in alle biologieboeken stond dat het leven louter kan bestaan uit koolstof, waterstof, stikstof, zuurstof en fosfor, overal. Hoe en waar veranderd dit onze kijk dan op? Antwoord: Op het zoeken naar nieuw leven. Als wij leven zoeken, dan zoeken wij een planeet die vergelijkbaar is met de aarde, waar water is, waar koolstof en zuurstof is. Want daar heb je de meeste kans op leven, omdat het leven voornamelijk uit die bouwstenen bestaat. Nu is het dus bekend dat die theorie niet klopt, en dat leven er ook heel anders uit kan zien. Misschien kunnen zelfs alle bouwstenen vervangen worden en bestaat er leven in extreme temperaturen of met elementen die wij zelfs niet kennen. Eigenlijk heel logisch: ‘Buitenaards leven hoeft niet hetzelfde te zijn als de mens, dus waarom zoeken wij op planeten die op de aarde lijken?’ Het antwoord hierop is simpel, het was nooit bewezen dat leven in andere vormen bestond. Dus waarom zouden wij daar dan naar zoeken? Ook is water noodzakelijk voor het laten verlopen van veel scheikundige reacties, en dus het ontstaan van leven. Je kan niet in het wilde westen zoeken naar leven, je moet een bepaald doel hebben. Er zijn alleen nog sceptici die zich vasthouden aan de oude theorie, en die zeggen: Wij moeten nog harde bewijzen krijgen dat het arseen wel echt in het DNA zit. En wij willen weten of de bacterie wel naar behoren functioneert en er geen rare misvormde beesten uit zijn gekomen. Dit is nu aan de onderzoekster om te bewijzen, en deze sceptici ook te overtuigen.