Wat is de beste studie wijze om een boek over theoretische kennis uit je hoofd te leren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Het eerst lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon stampen.. Dus echt vaak herhalen, daarna over nadenken waarom het zo zou kunnen zijn of is. Als je de vaak te vinden logica en patronen ziet en herkent komt de kennis ook makkelijk omhoog.

Toegevoegd na 1 minuut:
makkelijk+er
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees het altijd eerst een keer helemaal over. Daarna schrijf ik per paragraaf de belangrijkste dingen op Als ik dat gedaan heb maak een samenvatting van alles wat ik heb opgeschreven en dat leer ik dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lange tekst, bv een dik boek kun je natuurlijk niet helemaal letter voor letter uit je hoofd leren. Het is belangrijk dat je van zo’n lang verhaal de rode draad eruit kan halen. Maak een handgeschreven samenvatting. Zo schrijf je de hoofdpunten op en omdat je de tekst zo er aandachtig leest onthoud je ook de bijbehorende details.

*Kijk goed naar de opzet van hoofdstukken,
*Het is heel belangrijk om een goed te kunnen samenvatten.
*Het is belangrijk om op tijd te beginnen. Iets wat je er in stampt blijft minder lang hangen dat iets wat tijd heeft om te bezinken, en dan nog voor een tweede keer gelezen/geleerd wordt.
*Leer voor je examen/tentamen goed de samenvatting, dus zorg dat je daar ook nog tijd voor hebt.

Leer ze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst lees je het boek helemaal uit, Je kijkt of je begrijpt wat je net hebt gelezen. Je laat het een nacht rusten & leest dan het eerste hoofdstuk opnieuw. wanneer je het eerste hoofdstuk heb gelezen maak je een schema & begin je met de rest van je hoofdstukken. Je leest je schema's na & als je door hebt dat het goed lukt zit je goed. Als het niet lukt met schema's doe je het misschien met een mindmap. Ik weet niet of je dat kent? http://nl.wikipedia.org/wiki/Mindmap Het lijkt in de eerste instantie heel moeilijk te begrijpen maar het is makkelijk om het zo verder te leren op je eigen manier.
Ik hoop dat je er iets aan hebt & indien minnen ; schrijf bij de reactie WAAROM.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samenvatten.
Als je de samenvatting goed kent, kun je deze ook weer samenvatten, totdat je trefwoorden overhoudt.