Was het vroeger veiliger voor westerse burgers om naar een islamitisch land op vakantie te gaan voordat er een oorlog kwam met iraq/afghanistan?

of is het door de oorlog alleen maar gevaarlijker geworden?

En als dat laatste het geval is, zou dat dan niet een teken zijn dat we de situatie alleen maar erger hebben gemaakt?
namelijk dat we er zelf voor hebben gezorgd dat de extremisten meer kracht kregen door de oorlog en een grotere haat hebben gekregen/ontwikkeld naar de westerse wereld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Angst is nooit een goede reden om een conflict niet aan te gaan. Als we al bang zouden moeten zijn dan zegt dat vooral iets over de dreigende partij. Helaas is die dreiging door extremistische moslims wel reeel.

Persoonlijk ben ik wel van mening dat het in de praktijk allemaal erg zal meevallen. Het overgrote deel van inwoners van een islamitisch land zal niet dusdanig politiek/gelovig geëngageerd zijn dat iedere westerling vernietigd moet worden.

Ik denk dat je in de meeste islamitische landen gewoon vrij kan reizen. Daarnaast zijn voor veel islamitische landen de economische belangen naar het westen te groot om escalatie te veroorloven. Denk aan de oliehandel waarvan het overgrote deel naar het westen gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien ben je vergeten dat de aanslagen op New York, Londen en Madrid er eerder waren dan de oorlog in Afghanistan.
De oorlog is Irak was niet zo zeer Moslims tegen Christenen/westersen maar meer het voorkomen dat een gevaarlijke leider nog gevaarlijker werd. Want Saddam Hoessein was helemaal niet fundamentalistisch, zelfs verre van dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het over een kleine groep mensen die je niet alleen bij de moslims vindt maar ook in andere geloven en niet gelovigen. Wij Nederlanders gaan nog steeds heerlijk op vakantie in moslimlanden zoals turkije marokko indonesië enz Mensen zijn daar erg vriendelijk en gastvrij