Mag een Christen de doodstraf in voeren?

Er staat geschreven het grote gebod gij zult niet doodslaan.

Er staat geschreven gij zult niet doodslaan, God is van eeuwigheid tot eeuwigheid het zelfde. Jezus kwam het nogmaals vertellen. Toen Adam en Eva uit het paradijs verdreven werden, door hun verkeerde keuze. Was de waarheid uit de mens de mensen raakten verder van God af, de heilige geest verdween. Totdat na de dood van Christus met Pinksteren de heilige geest over al het vlees is uitgestort. Niet alle mensen willen het hebben. Een Christen die voor de doodstraf is, is een vals. Bid om de geest van onderscheidingsvermogen, als u er anders over denkt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niemand mag de doodstraf invoeren, dus ook een christen niet.

Ik geloof dat de geschiedenis leert dat de christenen er aardig pap van lusten. Toegevoegd op 27-05-2009 08:38:19 Gek genoeg bedoel ik het niet eens onaardig. Misschien is de woordkeus iets te luchtig, daarvoor mijn excuses. De mensheid in het algeheel is niet vies van moorden en heeft altijd manieren bedacht om dit te doen uit goede morele gronden. Waar regels en normen bepaald worden worden manieren bedacht om deze te buigen. In de tien geboden staat dat moorden uit den boze is, maar is terrechtstellen wel toegestaan? Ik zag een indrukwekkende documentaire over iemand die de dodstaf onderzocht, hij zocht een humane manier om mensen ter dood te veroordelen. Uiteindelijk had hij deze gevonden. Hij ging met zijn bevindingen naar de VS om te kijken of hij dit toegepast kon krijgen. In de VS werd hij vreemd aangekeken, "de doodstraf humanitair uitvoeren is belachelijk, mensen moeten gestraft worden voor hun daden" Alles kan je op verschillende manieren benaderen. Zo heeft het zijn van een christen niets te maken met het uitvoeren van de doodstraf; het is maar hoe je de situatie bekijkt. Toegevoegd op 27-05-2009 08:39:15 "doOdstraf" , wat is er met die tweede "o"'s vandaag??

Je geeft schijnbaar zelf antwoord op je vraag. Dus vraag ik me af waarom je deze dan stelt. Ik ben geen Christen en kan dus ook niet geheel voor iemand spreken die dat wel is. Ik denk dat de bepaalde gevallen, voor zowel de dader als de maatschappij, de doodstraf de beste oplossing is. Echter vind ik wel dat een mensenleven dusdanig zwaar weegt, dat hier niet met drie of 11 rechters over mag worden beslist. De tegenstrijdigheid in je eigen aanvulling maakt het voor mij makkelijker om antwoord vanuit een objectief oogpunt te geven: Elementen: God: de god die door de christenen aanbeden wordt. Gebod, dit zou van die god komen Jezus: de zoon van de eerder genoemde god. Christen: een persoon die zich naar de geboden van zijn god stelt en hier geen dwaling van doen. Je geeft aan dat je god 'eeuwig' hetzelfde is, dus al vanaf het begin van het 'verhaal' en tot het einde. Ook stelt een Christen dat ieder een kind is van deze god. Deze god geeft ons, in zijn eeuwig bestaan de mogelijkheid om in de span van 1 leven (christelijk geloof) een keuze te maken voor hem (dit is wat het christelijk geloof voor staat). De geboden zijn door je god aan de mens toevertrouwd toen zijn na lange omzwerving zich weer tot hem richten. Maar als de waarheid niet meer in de mens is, hoe waar zijn deze dan overgekomen? Echter, als de geboden door het Christendom worden aangenomen als waar, omdat ze in de bijbel staan, dan zijn de overige teksten dus ook automatisch waar en spreken zij elkaar tegen. Dan zou je kunnen deduceren dat de 10 geboden leefregels zijn en de overige verwerkingen van uitzonderingen. Echter een uitzondering bevestigt de regel en daarmee wordt deze bekrachtigd. Daarmee dus zeggende dat 'Ja een Christen gelooft in de doodstraf'. Jesus was een mens en een zoon van je god, daarmee is dit een pleonasme: Witte sneeuw. Immers ieder mens is een zoon/dochter van je god. Omdat hij de aardse regels onderging (Romeins recht) en leed voor alle anderen, gelden deze regels voor ieder ander. Hij kan dus als metafoor worden gezien voor het bedoelde standpunt van Christenen tegenover regels. Al met al, kun je zeggen dat een Christen in zijn bijbel leest dat hij zich als 'onderdaan' aan die bijbel, moet onthouden van geweld en doodslag, maar bij berechting ook moet houden aan de teksten. Echter spreken deze het maatschappelijk inzicht van 'mensenrecht' tegen.

Jazeker mag een christen dat. Ik plaats hieronder een link met daarin het officiële standpunt van de SGP hierover. Samenvattend: als schuld onomstotelijk vaststaat, is het de taak van de overheid, op grond van de Bijbel, om dergelijke misdadigers met de dood te straffen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100