Waar koop je en hoe herken je een goede balpen?

In het pennebakje op mijn bureau staan vele balpennen, sommige gekocht, sommige gekregen. Maar de pen die het vandaag goed doet, doet het morgen ineens niet meer, en een week later vreemd genoeg weer wel.
Andere pennen vlekken, of houden er tijdens het schrijven spontaan mee op.

Kortom, altijd frustratie als er iemand belt, en ik wil even snel iets opschrijven...

Wat is nou een betrouwbare balpen?
Waar koop je zo`n pen en wat is een redelijke prijs?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Volgens de reclame (dus niet uit eigen ervaring) doet de enige door de NASA gebruikte balpen, de Fisher Space Pen, alles wat jij wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder een redelijke prijs. In de grote warenhuizen zoals V&D en Bijenkorf kun je terecht voor een goede pen. Een Parker is een goed voorbeeld van een degelijke balpen voor een redelijke prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben trouw aanhanger van de ouderwetse BIC-pen, volgens mij kost 'ie nog geen euro (ik koop altijd zo'n pakje)

Toegevoegd na 8 minuten:
In elke boekhandel te koop trouwens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gek op de floating ball pen deze zijn heel betrouwbaar en schrijven altijd nadeel het moet heel even drogen en als het nat wordt vloeit het uit. Maar zoals er al staat de bic pen is niet voor niets de meest gegeten balpen ter wereld en schrijven ook heel goed. In de prijsklasse van ong. 6 euro is de parker jotter een hele prettige pen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waterman schijnt overal goede reviews te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaalgezien maakt het me allemaal niet veel uit, maar een tijd geleden kreeg ik een pen van het merk Kyocera (je weet wel de firma van die printers) en deze schreef bijzonder goed. Blijkt dat ze het bolletje maken van ceramiek en dus niet zoals traditioneel van metaal of kunststof. Erg hard en slijtvat dus en dat merk je bij het schrijven.
Verband tussen balpennen en printers? : De toners van de Kyocera-printers bevatten ook microscopisch kleine bolletjes ceramiek. Blijkbaar is daar dus goed over nagedacht.
Waar ze te koop zijn weet ik helaas niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Bic Atlantis vind ik een lekker pennetje. Hij ligt heel prettig in de hand door de rubber verdikking aan de onderkant en schrijft prima zonder vlekken.

Toegevoegd na 43 minuten:
Nu ik weer een stukje met mijn Atlantis geschreven heb, twijfel ik er aan of ik toch niet met 'haar' geschreven heb i.p.v. met 'hem'...