marion61 (9336)Area 51 is een topgeheime militaire basis van de Amerikaanse luchtmacht en is gelegen in de Nevada woestijn ten noorden van Las Vegas. De basis ligt niet ver van het Kernwapentestgebied in Nevada waar honderden kernproeven plaatsvonden

Toegevoegd na 1 minuut:
het hele verslag kan je lezen op de volgende site..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Area_51

Bronnen:
nl.wikipedia.org/wiki/Area_51
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hier zal altijd discussie over blijven, niemand weet dit en niemand kan dit met zekerheid of via een betrouwbare officiele bron aantonen. Het gaat van helemaal niets, tot alien autopsies en militaire experimenten.
Mijn gok is dat hier wel wat dingen gebeuren die het daglicht niet mogen zien, waaronder biologische wapens enzovoort...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk uiterst geheime vliegtuigen en/of geheime wapens testen.

Daardoor is er een hele cultus ontstaan,compleet met complottheorieën,over o.a. UFO 's die daar getest zouden worden (zgn. buitenaardse in beslag genomen technologie).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat daar nu een legerbasis staat en vroeger was er daar een ufo neergestort en als je naar amerika naar dat museum gaat zie je een dode alien en zelf de ufo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag heb ik ook al een keer gesteld.
Ik denk persoonlijk dat ze er wapens ontwikkelen, en ook vliegtuigen en zo.
Rond de jaren '80 is er een keer een verbranding geweest op area 51, om al hun chemicaliën kwijt te raken, hier zijn wat hele vreemde goedjes in de fik gestoken, en ik denk dat ze vroeger ook wel biologische wapens hadden.
Groom lake, is een atoombom testplaats in de buurt van area51, ik denk dat die atoombommen in area 51 ontwikkeld waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord is eigenlijk al gegeven: mogelijk ontwikkelen en testen van wapens en vliegtuigen. Dit is ook de reden waarom er zo vaak "UFO's" gezien waren. Het ging / gaat (?) voornamelijk over experimentele toestellen die bij de mens er vreemd uitzagen. Denk bijvoorbeeld aan de SR-71 "Blackbird" die er nogal vreemd uitziet (en zeker voor die tijd!!), die is daar ook voor het eerst opgestegen.

Ook gaan er geruchten dat er een deel van de maan is nagebouwd. De Russen hadden in die tijd ook een satellietfoto gemaakt en vergeleken met de beroemde krater van de maan: het komt exact overeen. Wat er ook gebeurde en gebeurd, er wordt nog steeds geheimzinnig over gedaan. Er gaat ook een gerucht dat USAF mee zou werken aan de film "Independence Day", maar dat ze Area 51 geheel moesten schrappen in het script.