Welke dieren hebben een dubbelganger?

In die zin dat je bepaalde dieren hebt die echt giftig zijn en dat er dieren zijn die doen alsof.(of wellicht zijn er ook dubbelgangers die andere redenen hebben om een dier te imiteren)

voorbeeld: de koraalslang, hiervan heb je 1 soort die giftig is en een andere soort die deze slang imiteert.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De kruisspinachtige Cyclosa hangt zijn web vol met dubbelgangers van zichzelf om roofdieren te misleiden. Dat blijkt uit onderzoek aan deze spinnen in Taiwan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De wesp heeft ze in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt vooral veel voor bij insecten. De wesp onder andere, maar er zijn ook spinnen soorten die mieren of lieveheersbeestjes na doen.

Er is een term voor: "Mimicry", en dan bedoel jij de mimicry van Bates: "Op zichzelf ongevaarlijke soorten lijken op gevaarlijke"