Zou het ooit mogelijk worden om bijvoorbeeld een kat of een hond te verstaan?

Net zo als we nu ook een andere taal leren. Of zouden ze niets zinnigs 'zeggen'? Want in principe hoor je bij katten alleen miauw/mauw en bij honden alleen woef/waf (zo ongeveer xD)... Alleen elke keer wel weer op een andere manier.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dieren communiceren onder elkaar bijna hoofdzakelijk met lichaamstaal (dus non-verbale communicatie) Als je de moeite neemt je hierin goed te verdiepen, kan je veel 'verstaan' van wat er bijv. in een hondenkoppie omgaat. Ga op een zonnige zondag middag eens een paar uur op het strand zitten, en kijk, naar de ontmoetingen van loslopende honden. Neem, als dat kan, iemand mee die een beetje 'honds' is, dan gaat er een wereld voor je open, dat garandeer ik je... Overigens mauwen en woeven onze huisdieren véél meer, dan dieren zonder eigen mensen : ze pikken dus op, dat wij met woorden communiceren, en dus geven ze ook meer geluiden. Onze huisdieren 'kennen' een aantal woorden maar al te goed : uitgaan, eten, braaf en foei, met de bijbehorende intonaties komen luid en duidelijk over, en bij het trainen komen daar nog heel wat woorden bij. En er zijn proeven gedaan met bordercollies ( de meest intelligente honden), waarbij er één 150 verschillende artikelen ging halen in de kamer ernaast, dus hij kon niet zien, waar de begeleider evt. naar keek. Hij koppelde dus 150 woorden aan het juiste artikel. Maar wij mensen zijn nog lang niet zo ver...dus kijk héél goed naar de lichaamshouding, oren en staart van honden, de lengte van oogcontact of juist wegkijken, de mondhoeken, die naar voren of helemaal naar achteren getrokken worden, de 'kraag', die soms opgezet wordt. Ze vertellen héél wat. Of praat eens met een paardenfluisteraar, zodat je weet, waar je naar moet kijken als hij/zij met een jong paard aan het werken is. En naar moet luisteren, want het briezen en ademen van een paard zegt ook veel van wat er in hem omgaat. Zelfs bij mensen is 60 to 80 procent van de communicatie non-verbaal, en als je je daarin verdiept, 'versta' je mensen ook veel beter, dan dat je door de telefoon met iemand praat.

volgensmij voeren honden onderling geen hele gespreken Toegevoegd na 1 minuut: niet dat een lage woef hoi betekent en een hoge woef doei. als ze echt met elkaar zouden praten zou je steeds woef woef woef woef woef horen

Vanwege het McGurk effect zullen we altijd 'woef' of 'miauw' horen, ongeacht de werkelijke uitspraak.

ik denk niet dat het mogelijk is om dierentaal te leren want zij kunnen ons niet vertellen wat ze zeggen ofso..en wij kunnen ook niet weten hoe ze denken dus dat word wel lastig maar misschien als we in het jaar 3000 zijn dat er wel met dieren kan worden gecommuniceerd???

ja hoor er zijn zelfs al bewijzen voor kijk maar http://www.youtube.com/watch?v=C5YAHi1ui88&feature=related

nee, niet zoals we een andere taal leren, want dieren kennen geen grammatica, of spreekwoorden en gezegdes, en ga zo maar door. bij dieren is het meer primair. toch versta ik mijn katten goed, en de dingen die ze te zeggen hebben zijn in ieder geval voor hunzelf zinnig. ga je ontbijt maken? ga je met me spelen? geef me wat lekkers? hallo! ik wil op schoot! dat zijn de dingen die ze zeggen, en nog veel meer. een goed verstaander heeft aan een halve mauw genoeg :)

Gedrag en geluid van dieren kan al prima geinterpreteerd worden. Vooral vee en huisdieren. Dieren hebben gewoon niets te melden. Er van uitgaan dat een kat een verhaal wil vertellen is onzin. Dieren handelen instinctmatig. Wat jij vraagt is onmogelijk. Het antwoord is dus nee.

ik kan een aantal verschillende blaf soorten van mijn hond redelijk goed verstaan als ze naar een ''bedreiging''blaft gaat het van hoog naar lager in toon en begint het langzaam en word het sneller en harder dan moet ik even kijken wat er is en staat er vemoedelijk een vreemde voor haar aan het hek als ze alleen buiten is en ze vind een egel of zo dan staat ze er wat tegen te woefen met wat hoge waf waf en is ze soms even stil dan moet ik even een egel ontzetten als ze s ochtend naar buiten mag dan is het een paar keer relaxt een lange wooeeff en horen de andere honden dat ze weer buiten is als ik weg ga staat ze te janken lange halen met uitschieters dat houd na een paar minuten op en als ik even weg moet boodschappen doen oid staat ze aaneengesloten te wafwaf met stiltes er tussen dan luistert ze of ze me hoort terug fluiten als ze me dan aan ziet komen staat ze vrolijk te fiepen als ze naar binnen wil hoor een keer hard WOEF als ze een gekke bui heeft moet ze vaak niesen met wat grrr en zachte wav wav dat is wat ik zo even snel over kan zeggen Toegevoegd na 8 minuten: en verder spreekt haar lichaam ook boekdelen en weet als ik terug kom als ze wat hondekwaad heeft uitgespookt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100